کد خبر: 600354
تاریخ انتشار :

حزب الله لبنان تحریم جبران باسیل از سوی آمریکا را محکوم کرد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

حزب الله جمعه شب اعلام کرد که ما تصمیم وزارت خزانه داری آمریکا علیه جبران باسیل رهبر جریان آزاد را دخالت آشکار در امور داخلی لبنان می دانیم.

حزب الله افزود: ما از جریان آزاد ملی و رییس آن حمایت و همبستگی ملی، اخلاقی و انسانی خود را با وی در رویارویی با این تصمیم ظالمانه اعلام می کنیم.

حزب الله همچنین اعلام کرد که آمریکا از قوانین داخلی خود از جمله قوانین مقابله با تروریسم و فساد، برای گسترش سلطه و نفوذ خود در جهان استفاده می کند و آنها را علیه هر کشور، حزب، جریان و یا هر فرد آزاده و شریفی که از سیاست های آن پیروی نکند و موافق طرح های آن برای فتنه انگیزی، اختلاف و ایجاد درگیرهای داخلی و منطقه ای نباشد، بکار می گیرد. حزب الله افزود که هدف آمریکا از چنین تصمیمی این است که یک طیف بزرگ سیاسی لبنانی را وادار به پذیرش دیکته های خود کند.

وزارت خزانه داری آمریکا امروز جبران باسیل رهبر حزب مسیحی «جریان آزاد ملی لبنان» و داماد رییس جمهوری این کشور را تحریم کرد.

روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه علت تحریم وی را به همکاری با جنبش حزب الله دانست.

جبران باسیل وزیر پیشین امور خارجه لبنان همواره از مواضع مقاومت لبنان علیه رژیم صهیونیستی در محافل منطقه ای و بین المللی حمایت کرده و به ویژه در نشست های اتحادیه عرب حاضر نبود علیه حزب الله رای دهد.

به گزارش ایرنا، باسیل تاکید دارد که حزب الله یک حزب سیاسی لبنانی است که در دولت و مجلس حضور دارد و برای دفاع از خاک و تمامیت ارضی با تروریست های تکفیری و صهیونیستی مبارزه می کند و هرگز یک گروه تروریستی نیست.

دولت ترامپ در ادامه سیاست‌های خصمانه خود علیه حزب ‌الله این اقدام را انجام داده است و در شهریور ماه نیز دو تن از وزیران پیشین لبنان را براساس ادعای فساد و حمایت مالی از گروه حزب‌الله مورد تحریم قرار داده بود.

وزارت خزانه داری آمریکا پیشتر "یوسف فنیانوس" "علی حسن الخلیل" به ترتیب وزیران پیشین حمل و نقل و دارایی لبنان در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار داده بود.

فنیانوس وزیر مسیحی وابسته به حزب جریان المرده به رهبری « سلیمان فرنجیه» و الخلیل از شخصی های شیعه و از نزدیکان نبیه بری رییس مجلس لبنان است.

منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها