کد خبر: 600410
تاریخ انتشار :

جابه‌جایی‌های جدید نیروهای ترکیه در استان ادلب سوریه

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

وبگاه خبری «بلدی» (نزدیک به معارضان سوریه)، امروز (شنبه)، از جابه جایی‌های جدید نیروهای ترکیه در شمال غرب سوریه خبر داد.

این وبگاه خبری به نقل از یک منبع که آن را نظامی خواند، گزارش داد که دومین محموله تجهیزات نظامی و لجستیک ترکیه از یک ایست بازرسی وابسته به این کشور در روستای «شیر مغار» (شمال استان حماه) خارج شده است.

منبع یادشده در ادامه با بیان اینکه حدود ۵۰ کامیون و لودر حامل تجهیزات از محل خارج شده، خبر داد که این کامیون‌ها با گذر از روستای «فلیفل» در جبل الزاویه به اردوگاه تازه‌ساخت ترکیه در روستای «قوقفین» در جنوب استان ادلب وارد شده‌اند.

این منبع همچنین خبر داد که همزمان با خروج نیروهای ترکیه از روستای شیر مغار، ارتش ترکیه صبح امروز بخشی از تجهیزات نظامی و لجستیکی خود در روستای «معرحطاط» در جنوب ادلب را خارج کرده است.

نیروهای ترکیه، صبح روز دوشنبه (دوم نوامبر) به طور کامل از پایگاه «مورک» واقع درحومه شمالی استان حماه که بزرگ‌ترین پایگاه نظامی آنکارا در سوریه است، خارج شده بودند.

منبع یادشده برآورد کرد که ۵۰ کامیون از محل یادشده خارج شده‌اند و به سوی یکی از گروه‌های نظامی ترکیه در روستای «نحلیا» در جبل الزاویه (جنوب ادلب) حرکت کرده‌اند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها