کد خبر: 600433
تاریخ انتشار :

وزرای جو بایدن چه کسانی هستند؟ + تصاویر

وزرای جو بایدن چه کسانی هستند؟ + تصاویر
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

رسانه‌های دنیا با در نظر گرفتن احتمال قریب به یقین پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا معتقدند که وی درحال تشکیل کابینه آتی دولت ایالات متحده است.

روزنامه انگلیسی ایندیپندنت در مطلبی با طرح برخی گمانه‌زنی‌ها نوشته است که بایدن در حال انتخاب وزرای دولت است و ممکن است طی روزهای آینده برخی از آنها را اعلام کند.

پولتیکو نیز نوشته که بایدن ممکن است الیزابت واران را به عنوان وزیر خزانه‌داری آمریکا انتخاب کند و برنی سندرز نیز وزیر کار شود.

تصویری از برنی سندرز تصویری از برنی سندرز

الیزابت وارن، سناتور دموکرات از ایالت ماساچوست است که در سال 2012 به این سمت انتخاب شد. وی در 9 فوریه به صورت رسمی وارد عرصه انتخابات ریاست جمهوری شد و با شعار پایان دادن به فساد و برابری اقتصادی وارد عرصه انتخابات شد.

تصویر الیزابت واران تصویر الیزابت واران

همچنین ممکن است سوزان رایس مشاور امنیت ملی دولت اوباما به عنوان وزیر خارجه برگزیده شود. سوزان رایس، سیاستمدار آمریکایی است که در کابینه باراک اوباما، سفیر این کشور در سازمان ملل بود. وی همچنین سابقه فعالیت به عنوان مشاور امنیت ملی در دوره اوباما را دارد و به نظر می‌رسد بایدن با عملکرد او آشنایی لازم را داشته باشد.

تصویری از سوزان رایس تصویری از سوزان رایس

البته پایگاه آکسیوس نیز آنتونی بلینکن حامی برجام را گزینه احتمالی وزارت خارجه دولت احتمالی بایدن معرفی کرده است. تونی بلینکن هجدهمین قائم مقام وزیر خارحه آمریکا در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما بود.

تصویری از تونی بلینکن تصویری از تونی بلینکن

وی از 17 دسامبر 2014 به عنوان قائم مقام جان کری فعالیت خود را آغاز کرد. پیش از آن نیز از 25 ژانویه به عنوان قائم مقام مشاور امنیت ملی آمریکا مشغول به فعالیت شد. وی یکی از افرادی بود که رابطه نزدیکی با اوباما داشت و حتی پس از کناره گیری در امور مربوط به مذاکرات ایران و موارد دیگر به دولت آمریکا مشاوره می‌داد.

منبع: تسنیم

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها