کد خبر: 600434
تاریخ انتشار :

عضو کمیسیون انتخابات:

نشانه‌ای از شمارش آرای غیرقانونی در انتخابات آمریکا وجود ندارد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به نقل از شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان، «الن واینتراب» (Ellen Weintraub) از اعضای کمیسیون انتخابات آمریکا علیرغم ادعاهای مکرر ترامپ اعلام کرد که هیچ ادله‌ای در خصوص وقوع تقلب در انتخابات این کشور وجود ندارد.

«الن واینتراب» در این باره گفت: مقامات محلی و ایالتی و کارکنان محل‌های شمارش آرا در سراسر کشور سخت مشغول کار هستند. اعتراض‌های اندکی درباره شیوه برگزاری این انتخابات ثبت شده است.

وی در ادامه افزود: تا اینجای کار هیچ نشانه‌ای دال بر تقلب انتخاباتی به چشم نمی‌خورد. هیچ نشانه‌ای دال بر شمارش آرای غیرقانونی نیز وجود ندارد.

این در حالیست که دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ۲۰۲۰ امروز شنبه در واکنش به پیش افتادن بایدن در ایالت‌های کلیدی در پیامی توئیتری ادعا کرد: هزاران رأی غیرقانونی پس از ساعت ۸ عصر روز انتخابات به مراکز انتخاباتی رسیده است؛ برگه‌های رأیی که عصر سه شنبه رسید، نتایج را در پنسیلوانیا تغییر داد. در طول ساعاتی که به شکلی بی‌رحمانه و خبیثانه‌ای اجازه ورود تیم نظارت داده نشد، چیزهای خیلی بدی اتفاق افتاد. همه درها و پنجره‌های اتاق‌های شمارش آرا با مقواهای ضخیم پوشانده بودند، بنابراین ناظران نمی‌توانستند ببینند در موقع شمارش آرا چه اتفاقی می‌افتد. چیزهای خیلی بدی در آن اتاق‌ها اتفاق افتاد. تغییرات بسیار بزرگی رخ داده است.

وی در ادامه شکست خود را اینگونه توجیه کرد: این شیوه شمارش نتایج انتخابات را در بسیاری از ایالت‌ها از جمله پنسیلوانیا تغییر داده است؛ همه آن ایالت‌هایی که شب انتخابات تصور می‌شد به راحتی ما پیروز می‌شویم، به یک‌باره همه آرا ناپدید شدند، بدون اینکه به کسی اجازه نظارت داده شود.

گفتنی است، ترامپ هم اکنون دارای ۲۱۴ رأی الکترال است؛ در حالیکه جو بایدن رقیب انتخاباتی وی از ۲۶۴ رأی الکترال برخوردار بوده و برای راه یافتن به کاخ سفید تنها به ۶ رأی نیاز دارد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها