کد خبر: 600547
تاریخ انتشار :

رسانه‌ اسپانیایی: شکست ترامپ به معنای پایان ترامپیسم نیست

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

روزنامه اسپانیایی اِل پائیس با تیتر «بایدن، ترامپ را شکست داد» به استقبال پیروزی «جو بایدن» نامزد دمکرات انتخابات آمریکا شتافت.

این رسانه اسپانیایی که انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا را به صورت لحظه به لحظه رصد می کرد، با درز اولین خبرها از پیروزی جو بایدن در رسانه‌های آمریکا، نوشت: بایدن دمکرات پس از چهار روز شمارش آراء نفس گیر بالاخره توانست جمهوریخواه نیویورکی را از کاخ سفید بیرون براند. البته کاندیدای جمهوریخواه نیز با اتهام تقلب و اعلام جنگ جقوقی به مقابله برخاست.

ال پائیس در ادامه با اشاره به پایان دوره چهار ساله ریاست جمهوری ترامپ، یادآور شد: البته سقوط ترامپ نه به معنای پایان یافتن افکار و احساسات جریان ترامپیسم است و نه به معنای بسته شدن شکاف اجتماعی و فرهنگی عمیقی که کشور آمریکا را به دو قسمت جدا از هم تبدیل کرده است. تظاهرات در حین شمارش آرا که شامل ترامپیست های مسلح نیز می شد، حاکی از اوج تنش های بالقوه جامعه آمریکاست. اما آنچه این نتیجه منعکس کرد این بود که اتحاد رای دهندگان دموکرات بیشتر از راستگراهای افراطی است که در طول چهار سال ترامپ را تقویت کرده اند.

نشریه کوبایی پرنسا لاتینا نیز در گزارشی با عنوان «"بایدن"، مرد آرام، رئیس‌جمهور آمریکا شد» از نتیجه انتخابات ابراز خرسندی کرد و نوشت: حزب دموکرات با انتخاب «جو بایدن» چهار سال عملکرد نامتناسب دونالد ترامپ را پشت سر گذاشت و به رویکردی آرام‌تر نزدیک شد.

پرنسا لاتینا یادآور شد: پس از آنکه جو بایدن به دنبال اعلام رسانه‌های آمریکا، خود را به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهور آمریکا نامید، متعهد شد که در راستای منافع شهروندان تلاش کند و خود را رئیس جمهور تمام مردم آمریکا عنوان کرد؛ چه آنها که به او رأی دادند، چه آنها که رأی ندادند.

این نشریه اسپانیایی زبان با اشاره به انتصاب یک زن رنگین پوست مهاجر چون «کامالا هریس» به عنوان معاون ریاست جمهوری، آن را نشانه گسست از وجهه سنتی تشکیلات آمریکایی (با مشخصه‌های مرد، سفیدپوست و پیر برای اعضای آن) دانست.

پرنسا لاتینا در ادامه با مقایسه دو تیپ نامزدهای انتخابات این دوره، ورود ترامپ را به صحنه سیاست آمریکا همچون طوفانی ناگهانی و بیگانه با طبقه سیاسی معمول توصیف کرد که در برنامه‌های او فقط به حضور در تلویزیون با داستان موفقیت‌های تجاری بسنده می‌شد؛ در حالی که بایدن را با پشتوانه‌ای از زندگی حرفه‌ای سیاسی ارزیابی کرد که با حمایت و همراهی فعالانه اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا وارد برنامه‌های کاخ سفید می شود.

این نشریه کوبایی با اشاره به تحقق ارزیابی‌های حاکی از پیشتازی بایدن بنابر نظرسنجی‌های پیش از انتخابات، در پایان نتیجه گرفت: سرانجام پس از چند روز پرتنش، پیش بینی نظرسنجی‌ها به حقیقت پیوست.

شبکه چندملیتی تله سور آمریکای لاتین نیز در گزارش خود نوشت: «جو بایدن» دمکرات پس از مبارزه ای سرسختانه با گذشتن از سد نامزد جمهوریخواه به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهور آمریکا به کاخ سفید راه یافت.

تله سور سپس به معرفی «جو بایدن» و شرح مختصری از زندگی و کارنامه سیاسی او به عنوان مستاجر جدید کاخ سفید پرداخت و در ادامه از چالش های پیش روی ریاست جمهوری جدید و زمان تحقق وعده های انتخاباتی وی گزارش داد.

این رسانه آمریکای لاتین همچنین با اشاره به برخی از اظهارت پیروز دمکرات این دوره از انتخابات آمریکا نوشت: برنده انتخابات به همراه معاون منتخب خود، تصریح کردند که در دوره مأموریت خود به دنبال وحدت ملی هستند و فارغ از تقسیم بندی ایالات قرمز و آبی، آنها فقط آمریکا را می بینند و برای احیای اقتصادی آمریکا تلاش خواهند کرد.

بر اساس آخرین نتایج اعلام شده از سوی رسانه های آمریکا از انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ این کشور، جو بایدن با کسب ۲۹۰ رای الکترال در برابر تنها ۲۱۴ رای دونالد ترامپ، به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهوری آمریکا انتخاب شد و خانم کامالا هریس نیز به عنوان اولین زن، به عنوان معاون رئیس جمهوری این کشور برگزیده شد.

این نامزد حزب دموکرات در سومین دور نامزدی خود در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در انتخاباتی نفس‌گیر ابتدا با هم‌حزبی‌های خود به رقابت برخاست و سرانجام در ماه اوت به عنوان نامزد رسمی این حزب برای رقابت با دونالد ترامپ رئیس جمهوری چهل و پنجم و نامزد حزب جمهوریخواه برگزیده شد.

دونالد ترامپ که دارای ۲۱۴ رای الکترال است، مدعی شده که در انتخابات تقلب شده و در حقیقت برنده واقعی اوست.

بایدن شنبه شب در اولین توئیت پس از اعلام پیروزی‌اش در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نوشت: رئیس جمهوری تمام مردم آمریکا خواهم بود، چه آنهایی که به من رای دادند و چه آنهایی که به من رای ندادند.

منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها