کد خبر: 600631
تاریخ انتشار :

وکیل سابق ترامپ: او کریسمس برای همیشه از کاخ سفید می‌رود

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

«مایکل کوهن» وکیل سابق «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه در مصاحبه‌ای گفت، او کریسمس به اقامتگاهش در فلوریدا می‌رود و دیگر به کاخ سفید باز نمی‌گردد.

به نوشته روزنامه «ایندیپندنت»، کوهن در مصاحبه‌ای گفت: «اگر سخنرانی تحویل قدرت انجام نگیرد، شوکه نخواهم شد. فرضیه من این است که او کریسمس را به مارا لوگو می‌رود. فکر می‌کنم او طی انجام مراسم تحلیف [رقیب دموکراتش] نیز آنجا خواهد ماند. اگر برای تحلیف نیز سر و کله‌اش پیدا نشود تعجب نخواهم کرد».

وکیل سابق ترامپ افزود: «او در چنین شرایطی مقابل دوربین نخواهد رفت تا پرده‌ها آرام پایین بیایند و آقای شعبده‌باز کنار برود. او یک بازنده است و این مسئله دارد او را می‌کشد. اکنون آنچه در کاخ سفید در حال اتفاق افتادن است چیزی بیش از اتهام زنی نیست».

کوهن گفت، ترامپ پس از تصاحب کاخ سفید از سوی بایدن، به دعوی حقوقی خود برای به نتیجه رساندن ادعای تقلب در انتخابات ادامه خواهد داد.

وی افزود‌:‌ «دونالد ترامپ نمی‌تواند این حقیقت را بپذیرد که باخته است. از دید او، چنین کاری مانند این است که او را بازنده خطاب کنند و برای او بدترین چیز در جهان است که چنین چیزی خطابش کنید».

کوهن سال گذشته به دلیل جرایم مالی و دروغگویی به کنگره مجرم شناخته شد. کوهن نهایتاً اعتراف کرد که از طرف ترامپ به دو زن پیش از انتخابات سال ۲۰۱۶ حق السکوت داده است تا از روابط غیراخلاقی خود با رئیس‌جمهور آمریکا حرفی نزنند. او از آن پس به یکی از منتقدین ترامپ تبدیل شد.

او زمانی که در تاریخ بیست‌ و هفتم فوریه ۲۰۱۹ در جلسه استماع کنگره شرکت کرده بود، گفت: «با توجه به تجربیاتی که از کار کردن برای ترامپ دارم، نگران هستم که اگر او انتخابات ۲۰۲۰ را ببازد، هرگز انتقال قدرت، مسالمت‌آمیز نخواهد بود».

وکیل سابق ترامپ پیش از برگزاری انتخابات در مصاحبه‌ای او را «استاد فرافکنی» توصیف کرده و گفت علی‌رغم اینکه خودش در حال مداخله در روند انتخابات سالم است، دیگران را به دخالت در این مسئله متهم می‌کند.

وی با پیش‌بینی اینکه ترامپ هر کاری در توانش باشد انجام می‌دهد تا از قدرت کنار نرود، توضیح داده بود: «درباره چیزی که او [اکنون] انجام می‌دهد فکر کنید، هیچ تفاوتی با زمانی که او در حال احداث یک ساختمان است ندارد. او در حال ایجاد بنیانی از این استدلال است که با رفتن به دیوان عالی، اعتبار [نتیجه] رأی‌گیری را به چالش بکشد».

ترامپ و اطرافیان و حتی اعضای خانواده او در حال حاضر مدعی هستند در انتخابات تقلب صورت گرفته و در صورتی که تنها آرای قانونی شمرده می‌شدند، او با اختلاف زیادی پیروز می‌شد.

ترامپ در حالی همچنان تلاش می‌کند که نتایج آرای این کشور را به چالش بکشاند که روز گذشته رسانه‌های مختلف این کشور شامل «آسوشیتدپرس»، «سی‌اِن‌اِن» و حتی «فاکس نیوز» جمهوری‌خواه، بایدن و «کاملا هریس» را به عنوان رئیس‌جمهور و معاون رئیس‌جمهور منتخب، برنده انتخابات ریاست جمهوری و دونالد ترامپ و «مایک پنس» معاونش را بازنده آن خواندند.

به دنبال این تحولات، بایدن و هریس با ایراد یک سخنرانی رسما خودشان را پیروز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خواندند اما ترامپ ضمن نپذیرفتن شکست، از رجوع خود به دادگاه برای متوقف کردن آنچه «تقلب بزرگ در انتخابات» خوانده است، خبر داد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها