کد خبر: 600638
تاریخ انتشار :

گلوبال تایمز: بایدن درها را برای توسعه روابط چین و آمریکا باز کند

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

روزنامه گلوبال تایمز نوشت: پیش بینی می شود ایالات متحده از فشار بر چین در مورد موضوعاتی مانند سین کیانگ و هنگ کنگ کم کند اما پکن نیز باید تلاش کند تا آنجا که می تواند با تیم بایدن ارتباط برقرار کند.

گزارش حاکی است دولت دونالد ترامپ عمداً در روابط چین و آمریکا تنش ایجاد کرده بود. این روابط به ویژه پس از اتخاذ یک استراتژی مبارزاتی فشار بر چین که منجر به "حباب" در سیاست ایالات متحده و چین شد، بیشتر شد.

در این گزارش آمده است: ما معتقدیم که از بین بردن این حباب ها امکان پذیر است. این به نفع مردم هر دو کشور و جامعه بین المللی است که چین و ایالات متحده آمریکا روابط بهتر و قابل کنترلی داشته باشند.

روزنامه چاینا دیلی هم در سرمقاله جداگانه ای اعلام کرد: آشکار است که بهبود روابط با چین می تواند از تجارت آغاز شود و احیای گفت و گوهای تجاری برای بازگرداندن تفاهم و اعتماد به روابط چین و آمریکا امری حیاتی است.

گزارش می افزاید: این یکی از آخرین موضوعاتی است که دو طرف را به هم پیوند می دهد. قابل توجه است که نه پکن و نه واشنگتن در صدد لغو فاز یک مذاکرات تجاری نیستند.

در پایان این گزارش آمده است: چین باید به کشوری تبدیل شود که ایالات متحده نتواند آن را سرکوب یا بی ثبات کند و به این ترتیب همکاری با چین بهترین گزینه برای تحقق منافع ملی آمریکا است.

به گزارش ایرنا، تنش ها میان دو اقتصاد بزرگ جهان طی یک سال گذشته شدت گرفته و زنجیره های تأمین فناوری و روابط تجاری را متزلزل کرده و ترس از ایجاد یک جنگ تجاری بین دو کشور را برانگیخته است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها