کد خبر: 600640
تاریخ انتشار :

مرکل: ما با آمریکا در ناتو هم‌پیمان هستیم

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به نقل از خبرگزاری یورونیوز، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان امروز دوشنبه در واکنش به نتیجه فعلی انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر ۲۰۲۰ در آمریکا گفت که آماده است تا «در کنار آمریکا» و جو بایدن برای حل «مشکلات جهانی» از جمله گرمایش زمین و همه‌گیری کرونا تلاش کند.

صدراعظم آلمان که همواره روابط پیچیده و نه چندان گرمی با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا داشت، امروز در برابر خبرنگاران پیروزی جو بایدن در انتخابات آمریکا را «به گرمی تبریک» گفت.

آنگلا مرکل با یادآوری «تجربه» رئیس جمهور منتخب ایالات متحده در سیاست داخلی و خارجی اعلام کرد که او «آلمان و اروپا را خوب می‌شناسد».

مرکل که خود نخستین زن صدراعظم در تاریخ آلمان است، همچنین از اینکه برای نخستین بار در تاریخ آمریکا یک زن به سمت معاونت رئیس جمهوری رسیده، ابراز خرسندی کرد و گفت: کامالا هریس معاون جو بایدن نمونه‌ای از ظرفیت‌های آمریکاست و می‌تواند منبع الهام بخشی برای بسیاری از زنان دیگر باشد. دوستی بین کشورهای ما از ده‌ها پیش وجود داشته است و این گنجینه‌ای مشترک است.

وی در ادامه اضافه کرد: ما (با آمریکا) در ناتو هم‌پیمان هستیم و ارزش‌های مشترکی هم داریم. برلین و واشنگتن باید در یک جبهه باشند و مشترکا در جهت رفع چالش‌های جهانی تلاش کنند؛ دوشادوش هم برای معضل همه‌گیری کرونا، دوشادوش هم برای مبارزه با گرمایش زمین و بیماری‌های ناشی از آن و دوشادوش هم برای مبارزه با تروریسم حرکت کنیم.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها