کد خبر: 600652
تاریخ انتشار :

نوید و هشدار بایدن در مورد واکسن کرونا

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به نقل از خبرگزاری فرانسه، بایدن گفت: به زنان و مردان فوق العاده ای که به ایجاد این دستاورد کمک کردند و برای ما دلیلی برای امیدواری به ارمغان آوردند، تبریک می گویم.

وی افزود: اما در عین حال این مساله مهم است که دریابیم پایان مبارزه با کووید - ۱۹ هنوز ماه ها زمان می برد.

وی همچنین بر لزوم اهمیت استفاده از ماسک در آینده ای قابل پیش بینی تاکید کرد.

شرکت آمریکایی فایزر و شرکت آلمانی بایون‌تک اعلام کردند که واکسن این دو شرکت روی ۴۳ هزار و ۵۰۰ نفر در شش کشور آزمایش شده و هیچ گونه نگرانی در زمینه سلامت و ایمنی مرتبط با آن مشاهده نشده است.

تحلیل‌های اولیه نشان می‌دهد که اولین واکسن کووید - ۱۹ ساخت این دو شرکت می‌تواند بیش از ۹۰ درصد افراد را از ابتلا به کووید - ۱۹ مصون کند. این شرکت آمریکایی دو روز بعد از اعلام شکست دونالد ترامپ در انتخابات، نتیجه آزمایش های موفقیت آمیز خود را اعلام کرده است.

این دو شرکت تصریح کردند که احتمالا ۵۰ میلیون دُز از این واکسن را در سال ۲۰۲۰ در سطح جهان عرضه می کنند و ۱.۳ میلیارد دُز نیز در سال ۲۰۲۱ توزیع می شود.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا نیز از خبر تولید این واکسن استقبال کرد و آن را عالی برشمرد.

گزارش رسانه ها حاکی است اعلام خبر موفقیت آمیز بودن این واکسن، بر بازارهای جهانی تاثیر داشته و سبب رشد بازارهای بورس در جهان شده است.

براساس اعلام دانشگاه جانز هاپکینز، شمار موارد ابتلای جدید کرونا در آمریکا هر ۲۴ ساعت از ۱۰۰ هزار مورد فراتر رفته و در مجموع به ۱۰ میلیون مبتلا رسیده است.

منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها