کد خبر: 600847
تاریخ انتشار :

افزایش تحرکات نظامی آمریکا در پایگاه عین الاسد عراق

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

یک منبع امنیتی در استان الانبار در غرب عراق روز چهارشنبه به پایگاه خبری «المعلومه» گفت: یک ستون نظامی آمریکا متشکل از ۱۰۰ خودروی دو دیفرانسیل از جمله خودروی های آمبولانس وارد پایگاه هوایی «عین الاسد» در ناحیه البغدادی در بخش هیت واقع در غرب الانبار شده که علت این امر هنوز مشخص نیست.

وی افزود: علت ورود خودروهای آمبولانس به پایگاه عین الاسد روشن نیست و فرماندهان امنیتی تفسیری درباره ورود این ستون به پایگاه ندارند که تحت تدابیر امنیتی بی سابقه نیروهای آمریکایی - بعد از افزایش استحکامات برخی ساختمان های آن با دیوارهای بتنی - قرار دارد.

این منبع تصریح کرد: نیروهای آمریکایی از پهپاد برای نظارت و شناسایی بر فراز پایگاه استفاده می کنند.

این منبع همچنین گفت: برهه اخیرا شاهد ورود شمار زیادی از تریلرهای آمریکایی حامل خودروهای دو دیفرانسیل به پایگاه عین الاسد بدون روشن بودن علت آن بوده است.

پایگاه عین الاسد واقع در ناحیه البغدادی در بخش هیت در غرب استان الانبار بزرگترین و مجهزترین پایگاه آمریکا در عراق به شمار می رود.

به گزارش ایرنا، آمریکا فروردین ماه گذشته سامانه موشکی « پاتریوت » را در پایگاه عین الاسد و پایگاه «حریر» در اقلیم کردستان عراق مستقر کرد.

نصب این سامانه چند ماه پس از آن روی ‌داد که پایگاه عین الاسد ۱۸دی ماه در واکنش به اقدام تروریستی ۱۳ دی ماه دولت «دونالد ترامپ» که منجر به شهادت سردار سپهبد «حاج قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» معاون سازمان «الحشد الشعبی» عراق شد، هدف ۱۳ فروند موشک بالستیک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت و در جریان آن بیش از ۱۰۰ نظامی آمریکایی ضربه مغزی شدند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها