کد خبر: 600887
تاریخ انتشار :

روحانی: فشار حداکثری به پایان راه خود رسیده است/ از تحریم‌ها عبور می‌کنیم

روحانی: فشار حداکثری به پایان راه خود رسیده است/ از تحریم‌ها عبور می‌کنیم
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور امروز(پنج شنبه) در مراسم افتتاح ۱۵۵۰ طرح آموزشی، تربیتی و رفاهی در سراسر کشور همراه با سه طرح بیمارستانی، با بیان اینکه پیش از دولت ما ۱۸۰ مرکز رفاهی برای فعالان آموزش و پرورش وجود داشت که طی این هفت سال بیش از دو برابر شد، گفت: ما به روحیه و نشاط عزیزانمان اهمیت زیادی می‌دهیم و این فعالیت‌ها در جهت همین مسئله انجام شد.

وی با اشاره به اینکه همسان سازی حقوق بازنشستگان، افزایش حقوق و فعالیت‌های رفاهی نیز در همین راستا بوده است،افزود: حقوق معلمان در هفت سال اخیر بیش از ۴ برابر افزایش داشته است اگر چه معلمان و فعالان آموزش و پرورش همواره با عشق کار می‌کنند، اما ما هم برای رفاه بیشتر آن‌ها این اقدامات را انجام می‌دهیم.

رئیس جمهور تاکید کرد: اینکه در یک روز ۱۵۵۰ پروژه آموزشی و تربیتی افتاح شد به‌معنای اهتمام دولت به آموزش و پرورش است. وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد که روزانه هشت و نیم میلیارد تومان برای زیربنای آموزشی دولت خرج می‌کند و به‌معنای این است که دولت اهمیت خاصی برای آموزش و پرورش قائل است.

روحانی افزود: اینکه مدرسه خشتی و گلی تمام شده و روزانه ۲۷ کلاس درس آغاز به کار می کند به این معناست که آموزش و پرورش و علم و فرهنگ برای ما مهم است.

وی تاکید کرد: مساله آموزش و پرورش از این دیدگاه نیز بسیار مهم است که فرهنگ یکپارچه را می‌سازد و اگر آموزش و پرورش عمومی در کشور نبود وحدت فرهنگی نداشتیم و معلمان و مدارس هستند که فرهنگ دینی و ملی را ایجاد می‌کنند که این برای وحدت، انسجام و امنیت ملی نیز حائز اهمیت است پس باید از این دیدگاه هم مدارس را در نظر بگیریم.

رئیس جمهور با تاکید بر جایگزینی آموزش پژوهش محور به جای آموزش حافظه محور،گفت: امروز این تحول را می‌بینیم و باید آن را ادامه دهیم تا فرزندان ما که در کلاس‌های درس حاضر می‌شوند البته از پایه اول شاید دشوار باشد، اما از پایه سوم و چهارم به بعد به راحتی می‌توان آنان را کتابخوان کرد و محقق بار آورد.. مخصوصاً فضای جدید دیجیتالی که مهم است و باید سواد دیجیتالی را به دانش‌آموزان یاد بدهیم.

روحانی گفت: معلمان با امکانات دیجیتالی، خیلی آسان می‌توانند دانش آموزان را راهنمایی کنند که چگونه درباره موضوعات خاص بررسی، تحقیق و نگارش کنند و نتایج تحقیقات شان را در کلاس‌های درس توضیح دهند که این تحولی بسیار مهم است که باید در نظام تعلیم و تربیت شاهدش باشیم.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه فشار حداکثری جواب نمی دهد و دوران پایان خود را طی می کند، گفت: مردم عزیز و بزرگ ما در سایه استقامت و مقاومت، کام شیرین تلاش های خود را مشاهده خواهند کرد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها