کد خبر: 601074
تاریخ انتشار :

نامه محرمانه رئیس سابق پنتاگون پیش از اخراجش

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

«مارک اسپر» وزیر دفاع سابق آمریکا پیش از اخراجش از سوی رئیس جمهور، یادداشتی محرمانه درخصوص خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان، به کاخ سفید ارسال کرده است.

به نوشته روزنامه «دیلی میل» به نقل از «واشنگتن پست»، اسپر در این نامه نوشته بود به دلایل مختلفی همچون تضعیف موضع آمریکا در مذاکرات کابل-واشنگتن و عواقب آن برای متحدان آمریکا، درخصوص خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان تردید دارد.

همچنین در این نامه به ادامه یافتن خشونت‌ها در افغانستان و گزارش ناظران درخصوص افزایش پنجاه درصدی حملات گروه طالبان طی چند ماه اخیر اشاره شده است.

اسپر در این یادداشت هشدار داده است که خروج ناگهانی نیروهای آمریکایی از افغانستان، نظامیان دیگر متحدان آمریکا را که در این کشور حضور دارند، به خطر می‌اندازد.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا چندی پیش گفته بود نظامیان آمریکایی باقی‌مانده در خاک افغانستان باید تا کریسمس (دی ماه) به خانه برگردند.

گفته می‌شود یکی از دلایل بالا گرفتن اختلافات اسپر و ترامپ و اخراج وی از پنتاگون به همین موضوع برگردد. گرچه دلایل دیگری از جمله مخالفت اسپر با استفاده از ارتش برای سرکوب نا آرامی‌های این کشور نیز مطرح شده‌اند.

«ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه دیروز (جمعه) گفت، در دیدار با «مایک پامپئو» همتای آمریکایی خود، مخالفت دولت فرانسه با خروج یک‌جانبه آمریکا از افغانستان و عراق را اعلام خواهد کرد.

ترامپ دوشنبه هفته گذشته، اسپر را که بارها از خروج سریع نیروها از افغانستان ابراز بی‌میلی کرده بود، اخراج و «کریستوفر سی. میلر» مدیر پیشین مرکز ملی مبارزه با تروریسم را جایگزین وی کرد.

منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها