کد خبر: 601574
تاریخ انتشار :

روحانی: اگر این دولت خبیث آمریکا نبود، ناوگان ما کاملا نوسازی شده بود

روحانی: اگر این دولت خبیث آمریکا نبود، ناوگان ما کاملا نوسازی شده بود
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، حسن روحانی در جریان بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت راه و شهرسازی گفت: امروز به افتتاح چند بزرگراه و آزادراه و توسعه فرودگاه‌ها رسیده‌ایم و این برای صنعت حمل و نقل بسیار مهم است.

روحانی یادآور شد: امسال که سال جهش تولید است، یکی از پایه‌های جهش تولید حمل و نقل است چرا که اگر حمل و نقل نباشد تولید، توزیع مصرف و واردات و صادرات ما به مشکل برخواهد خورد. همه این‌ها بسته به حمل و نقل است. وی خاطر نشان کرد: حمل و نقل هوایی و ریلی صورت می‌گیرد، اما بخش بزرگی در صادرات و واردات دریایی است که همه این‌ها حائز اهمیت است. روحانی خاطر نشان کرد: حمل و نقل یکی از ارکان بسیار مهم برای توسعه، تولید و رابطه با جهان است. اگر می‌خواهیم با جهان رابطه داشته باشیم باید بدانیم نقش حمل و نقل بی‌بدیل است. وی با اشاره به نقش حمل و نقل در گسترش صنعت گردشگری گفت: امروز فضای کرونایی که مشکل ایجاد کرده است، اما به هر حال جهان از کرونا دیر یا زود خلاص خواهد شد، در آینده هم واکسن خواهد آمد و دارو و درمانش آماده می‌شود و گردشگری رونق پیدا می‌کند. رئیس جمهور بیان کرد: با توجه به جایگاه ژئوپلتیکی ایران، حمل و نقل نقش بسیار مهمی در ارتباطات بین‌المللی دارد. ایران نقش بسیار مهمی در اتصال شمال به جنوب منطقه و شرق به غرب دارد ایران می‌تواند دریای عمان، خلیج‌فارس و اقیانوس هند را به بخش‌های شمالی متصل کند؛ بنابراین صنعت گردشگری بسیار مهم است و ما باید به نقش آن بپردازیم. روحانی گفت: ماه آینده راه آهن تهران خواف به بهره‌برداری می‌رسد و ما به افغانستان خواهیم رسید. وی یاد آور شد: آمریکا همیشه می‌خواست راه‌های ارتباطی ایران بسته شود و به این امر هم اهتمام ورزید، اما امروز هزار و ۴۰۰ پرواز از روی آسمان ایران انجام می‌شود. وی با بیان اینکه ۱۴۰۰ پرواز از آسمان ایران انجام می‌شود که نشان دهند جایگاه ایران در خطوط ریلی و هوایی و همچنین در بنادر ایران است، اظهار داشت: امروز چندین پروژه افتتاح شد که چندین از آن که مجموع آن‌ها بیش از ۳ هزار ۱۴۰میلیارد تومان است که هم برای محیط زیست و هم حمل و نقل مهم بود و هم از این طریق بیشتر سلامت مردم تامین می‌شود، وقتی جاده را به بگزراه اصلی می‌بریم نخست سلامت و جان مردم مطرح است و برای صرفه جویی در وقت مردم تاثیر گذار است. همچنین اقتصاد مردم و کشور در این زمینه بسیار حائز اهمیت است. روحانی افزود: یکی از تلاش‌های دولت یازدهم و دوازدهم این بود که در حمل و نقل از فناوری‌های نوین و شرکت‌های استارتاپی استفاده کنند و در این کار قدم‌های بسیار خوبی برداشته شده است؛ یک کامیون وقتی به بندر می‌رفت و بار را می‌آورد، خالی بازمی‌گشت اکنون با توجه به سیستم استارت آپی و ارتباطی اینگونه است که وقتی بار می‌آورد مشخص است که چه باری را باید بازگرداند. همچنین مواد فاسدشدنی در جای به دلیل نبود ارتباط حمل و نقل نبود از بین می‌رفت. وی افزود: این مسئله برای اقتصاد و کشاورزی ما بسیار حائز اهمیت است و برای دولت همچنان یکی از مسائل بسیار مهم است و تا روز پایانی، دولت الکترونیک و دیجیتال کردن اقتصاد و فعال کردن شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپی را دنبال خواهد کرد این شرکت‌ها تحول بسیار بزرگی را در کشور ما به بزرگ وجود آورده‌اند که تا پایان آن‌ها را ادامه خواهیم داد.
رئیس جمهور با بیان اینکه حمل و نقل ما نیاز به نوسازی دارد، ادامه داد: بعد از برجام ما توانستیم قرارداد‌های بسیار خوبی را ببندیم و ۱۶ هواپیما‌های نو وارد کشور شد، همه می‌دانیم ما حمل و نقل هوایی ما تاپیش این چه شرایطی داشت و مجبور بودیم هواپیمای دست دوم تهیه و استفاده کنیم؛ اما در ماه‌های اولیه ۱۶ فروند هواپیمای وارد کشور شد، اما اگر دولت خبیث اخیر آمریکا نبود اکنون ده‌ها هواپیمای دیگر آمده بود و ناوگان هوایی ما کاملا نوسازی شده بود. وی خاطرنشان کرد: در زمینه حمل و نقل ریلی در ساخت واگن‌ها و حتی لوکوموتیو به خودکفایی رسیده‌ایم، کار بسیار بزرگی انجام گرفته است. قصد ما بر این بود که تمام ناوگان حمل و نقل اعم از مسافربری، کامیون‌ها و اتوبوس‌ها را نوسازی کنیم و برای این موضوع طراحی انجام داده بودیم که تا سال پایانی دولت یازدهم و اوایل دولت دوازدهم تمام کامیون‌ها را نوسازی کنیم. خرید‌های خارجی و شرکت‌های داخلی مشخص شده بودند باز هم دولت اخیر آمریکا باعث شد این طرح با مشکلاتی مواجه شده و کند شود، البته از طریق دیگر این نوع سازی انجام می‌شود، اما آن نوسازی مطلوب و مورد نظر ما بود. رئیس دولت با بیان اینکه مردم بدانند برای ما مسئله حمل و نقل مهم است و دولت در زمینه ترانزیت کار بزرگی انجام داده و همچنین در زمینه ریل نوسازی ناوگان هوایی قدم‌های بسیار را برداشته است، یادآور شد: ۹ پروژه بزرگ آزادراهی امسال و سال آینده در دستور کار دولت قرار گرفته است که البته ممکن است بخشی از آن به دولت بعدی برسد. ما همه توان خود را در زمینه نوسازی حمل و نقل انجام خواهد داد و امیدواریم تحول در حمل و نقل باعث توسعه در تولید و صادرات و رفاه مردم و صرفه جویی‌های فراوان در زمینه‌های انرژی و سوخت شود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها