کد خبر: 602230
تاریخ انتشار :

سفر نایب رییس مجلس با چاشنی نقض مصوبات ستاد کرونا + سند

سفر نایب رییس مجلس با چاشنی نقض مصوبات ستاد کرونا + سند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، هفته گذشته بود که رییس‌جمهور پس از افزایش مبتلایان به ویروس کووید 19 و متوفیان بر اثر بیماری کرونا، با پیشنهاد وزارت بهداشت و درمان و قرارگاه عملیاتی کرونا، برای تصویب «طرح جامع مقابله با کرونا» موافقت و در ستاد ملی کرونا به تصویب رسید.

در این راستا، رییس‌جمهور با انتشار دستورالعمل هشت ماده‌ای به دستگاه‌ها و نهادهای مسوول این موارد را تاکید کرد خواستار توجه آحاد ملت و تمامی دستگاه‌ها به مسئولیت عمومی و عمل به اقتضائات این شرائط شد و به طور ویژه از همه دستگاه‌های دولتی و دیگر قوا و نهادها، درخواست کرد که با اجرای دقیق مصوبات ستاد ملی کرونا، با همه امکانات به یاری وزارت بهداشت و درمان و کادر درمانی کشور بشتابند.

مسئولان قرارگاه پشتیبانی ستاد مقابله با کرونا نیز طی دستورالعملی اعلام کردند که در مدت اجرای محدودیت‌ها باید از انجام ماموریت‌های غیر ضروری و تشکیل جلسه در استان های قرمز با حضور بیش از 15 نفر امتناع کرد.

با این وجود مجمع نمایندگان استان خراسان شمالی برای افتتاح برخی طرح‌های عمرانی از علی نیکزاد نائب رییس مجلس شورای اسلامی دعوت کرده است در یک سفر یک روزه از این طرح‌ها بازدید کند.

در این میان اداره کل دفتر هیات رییسه مجلس در نامه‌ای خطاب به معاون وزیر و رئیس سازمان ملی مسکن، معاون امور مناطق محروم ریاست جمهوری، رئیس سازمان شهرداری و دهیاری ها، معاون بنیاد مستضعفان، مدیرعامل بانک ملی، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ایمیدرو، معاون بنیاد مسکن، رئیس سازمان توسعه تجارت، مدیر عامل فرودگاه‌های کشور و معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت وزارت راه و شهرسازی خواسته است با توجه به سفر نیکزاد به خراسان شمالی، شخصا در این سفر نائب رییس مجلس شورای اسلامی را همراهی کنند.

باتوجه به اینکه رحمانی فضلی فرمانده قرارگاه پشتیبانی ستاد ملی مقابله با کرونا، مصوبات ستاد ملی کرونا را در حکم قانون عنوان و اعلام کرد که هر سه قوه مشمول محدودیت‌های کرونایی می‌شوند، اقدام اداره کل دفتر هیات رییسه مجلس در بی اعتنایی به پروتکل‌ها و مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا درخصوص عدم انجام سفرهای غیرضروری جای تامل بوده و مشخص نیست ضرورت انجام این سفر به یکی از استان‌های در وضعیت قرمز چیست.

نکته دیگر اینکه با توجه به اصل تفکیک قوا، بر چه اساسی و از چه زمانی معاونین وزرا باید در هنگام سفر نمایندگان و هیات رییسه مجلس، آنان را همراهی کنند.

سفر نایب رییس مجلس با چاشنی نقض مصوبات ستاد کرونا + سند

منبع: ایلنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها