کد خبر: 602993
تاریخ انتشار :

مجلس تصویب کرد؛ الزام دولت به توقف اجرای پروتکل الحاقی ظرف یک ماه

مجلس تصویب کرد؛ الزام دولت به توقف اجرای پروتکل الحاقی ظرف یک ماه
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و بررسی ماده ۶ طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها، پیشنهاد وحید جلال زاده عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس به منظور الزام دولت به توقف اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی منع گسترش سلاح هسته ای بلافاصله پس از تصویب این قانون را بررسی کرده و در نهایت با آن مخالفت کردند.

سید غنی نظری در مخالف با این پیشنهاد تاکید کرد: همه ما داغدار ترور شهید سلیمانی و شهید فخری زاده هستیم اما ما باید فرصت دو ماه برای توقف اجرای پروتکل الحاقی به دولت دهیم که دیگر بهانه ای نداشته باشد. قطعا دولت بلافاصله اقدام به این کار نخواهد کرد. اگر دوماه فرصت دهیم دیگر جای بهانه ای نبوده و این ماده موثرتر واقع خواهد شد.

سید سلمان ذاکر در موافقت با این پیشنهاد بیان کرد: ما نباید اجازه دهیم که دشمن ما را گیج کند. اگر دو ماه به آنها فرصت دهیم یعنی ما در تصمیم خودم مردد هستیم. باید پاسخ کوبنده ای به دشمن داده شود و تعللی نباید صورت گیرد. تا به حال برجام چه ثمره ای داشته است؟ آیا مشکل اشتغال را حل کرده است؟ باید قاطعانه در برابر دشمن ایستاد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نیز در خصوص این پیشنهاد تصریح کرد: در خصوص زمان توقف اجرای پروتکل الحاقی زمان های متعددی در کمیسیون مطرح شده است. این آخرین فرصتی است که به طرف های برجامی برای کنار زدن تحریم های بانکی و نفتی داده می شود. نیاز است برای این موضوع مهم از مجلس صدا واحدی بلند شود و اجماع ملی در خصوص این تصمیم شکل بگیرد. نباید به گونه ای تصمیم گرفت که این مصوبه به شورای نگهبان رفته و مجددا به مجلس شورای اسلامی برگردد و فرصت را از دست دهیم. نظر کمیسیون بر روی فرصت دوماهه است.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها