کد خبر: 603347
تاریخ انتشار :

امام جمعه مشهد: دشمن از دانشمندان و نوابغ ایرانی وحشت دارد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، آیت الله سید احمد علم الهدی، وی در خطبه مجازی نماز جمعه مشهد افزود: ما وحشتی نداریم، بر همه فتنه‌ها، توطئه‌ها، ابزار و فناوری‌های شیطانی دشمن پیروز هستیم، اگر خدا را باور کنیم و جریان‌های زندگی، اندیشه‌ها، موضع‌گیری‌های سیاسی و بینش‌های اجتماعی خود را بر این باور که ما خدا داریم تنظیم کنیم، هرچه این شهادت‌ها، دردها و جانگدازی‌ها برای ما، جامعه و عزیزان ایثارگر ما پیش بیاید، نه تنها برای ما ناامید کننده نیست بلکه برای ما بیشتر امیدوارکننده است.

وی ادامه داد: شهید فخری‌زاده به شهادت رسید اما در مقابل، دستکم بیش از ۲ هزار دانشجوی فیزیک داریم که با استادان و دانشمندان فیزیک هسته‌ای اندیشمند مؤمن و متدین، جدی‌تر به کار وادار می‌شوند و در مقام جبران خلاء این شهید، خیلی قاطع‌تر به میدان می‌آیند.

امام جمعه مشهد گفت: شهادت برای این شهید یک عطیه الهی و برای ملت یک ضایعه اسفناک بود.

وی افزود: همچنین شهادت این شهید روشنگری و افشاگری خاصی در جامعه انقلابی ما نسبت به جریان ها و عناصر مختلف انجام داد.

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: واقعیت و باطن افرادی که در دل‌هایشان بیماری و انحراف از خط ولایت و اساس دین دارند، با موضع‌گیری‌ها، حرف‌ها و سخنانی که در برابر این شهادت داشتند، روشن شد.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب در برابر این شهادت فرمودند "عاملان و آمران ترور این شهید باید مجازات شوند".

امام جمعه مشهد افزود: در مقابل این موضع، ۲ زمزمه و ۲ منطق به وجود آمد، یکی اینکه برخی اظهار داشتند شهادت و ترور این شهید، "تله تنش" است، یعنی اگر در مقابل این ترور عکس‌العمل نشان دهیم به تنش با غربی‌ها و جریان آمریکا و اروپا می‌انجامد.

وی ادامه داد: این منطق در مقابل منطق رهبر معظم انقلاب و ولایت است یعنی هیچوقت نباید درصدد مجازات و انتقام برآییم چون "تله تنش" است، در برابر این افراد باید گفت مگر تنش ما با غرب و آمریکا مربوط به امروز است؟ آمریکا و اروپا تا کنون آنچه از دستشان برآمده علیه ما کوتاهی نکردند.

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: دشمنی آمریکا و غرب به عناوین مختلف به مردم ما ثابت شده است، آیا واقعأ جای دوستی و آشتی باقی مانده؟ یعنی شما به فردی چشم دارید که بعد از این می‌خواهد رییس جمهوری آمریکا بشود در حالی که در کارنامه او صدها جنایت و موضع منفی و معاندانه علیه ملت ما وجود دارد؟ یعنی به او امیدوار هستید؟!

وی افزود: مگر همین آقای بایدن در دولت اوباما نگفت ما باید خانه امن ایران را از بین ببریم؟ و هنوز روی کار نیامده، این اولین قدمشان بود که امنیت اندیشمندان و دانشمندان ما و امنیت افکار برجسته ما را گرفتند.

امام جمعه مشهد ادامه داد: آقای بایدن نیامده، وزیر خارجه‌اش را تعیین کرده، وزیر خارجه‌اش یک صهیونیست است، وقتی بایدن اعلام کرد بلینکن وزیر خارجه‌اش هست، رسانه‌ها گفتند "بایدن قبل از آمدنش به اسرائیل هدیه داد" چون بلینکن یک یهودی صهیونیست بسیار ریشه‌دار است. تمام جریان دیپلماسی و زمام سیاست خارجی آمریکا به دست یک صهیونیست درجه یک افتاد، در حقیقت خط سیاست خارجی آمریکا خط رژیم صهیونیستی است، رژیمی که مرتکب چنین جنایت و جرمی شده است، آن وقت شما به این‌ها امیدوارید و می‌گویید این تله تنش است؟

وی گفت: رییس قوه قضاییه اعلام کرد "مسئله ترور و تحریم، ۲ روی یک سکه اند"، یعنی شما انتظار دارید آقای بایدن بیاید تحریم ها را از بین ببر؟، به او خوشبین هستید در حالی که تروری که انجام گرفت، روی دیگر سکه تحریم هست که او آن را ادامه خواهد داد، او پای تحریم خواهد ایستاد.

امام جمعه مشهد افزود: زمزمه دومی که راه افتاد و سردمداران غربی، اتحادیه اروپا و رییس سازمان ملل این زمزمه را مطرح کردند، مسئله "خویشتنداری" ما در مقابل چنین حرکت و جنایت بود که این زمزمه مسموم خویشتنداری در برخی رسانه‌های داخلی و بر سر زبان برخی مسوولان و وابستگان جریان سیاسی ضد ولایی در کشور ما افتاد، چطور خویشتنداری کنیم؟ بگوییم ما کاری نداریم، بیایید بقیه دانشمندان و علما را هم بزنید؟.

وی ادامه داد: در قرارداد برجام شکست خوردید، ضربه دیدید و بیش از سه سال آمریکا و اروپا به هیچ یک از تعهداتش عمل نکرده و شما مفت و رایگان، این تعهدات نامردانه‌ای را که آنان برای شما تعیین کردند عمل کردید، بازهم بیایید در مقابل این ترور، چیزی نگویید و صدایتان درنیاید؟

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه دشمنی آمریکا و اروپا و دشمنی کفر جهانی نسبت به اسلام، دین، نظام و انقلاب ما ثابت شده است گفت: با انواع توطئه‌ها، انواع تهاجم و فتنه‌هایی که انجام می‌دهند، می‌خواهند ما را از راه این انقلاب که راه تداوم بخشی مبانی دین و حدود اسلامی و رساندن به نقطه نهایی جهانی شدن اسلام با ظهور وجود مقدس حضرت امام زمان (عج) است، باز بدارند و افرادی را که در این راه اصرار دارند، نابود کنند و به خیال خودشان، این سنگلاخ را از سر راه خود بردارند، که این امکان‌پذیر نیست.

وی افزود: دشمنان ما به هر سلاحی مسلح باشند و با هر حرکتی بخواهند به ما آسیب بزنند، ما در مقابل آنان چیزی داریم که آنان ندارند، ممکن است فناوری پیشرفته‌تر، سلاح برنده‌تر و توطئه‌ها و فتنه‌های شیطانی نابکارانه‌ای داشته باشند اما ما سرمایه‌ای داریم که آنان ندارند، ما خدا داریم و آنان به خدا اعتقاد ندارند.

منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها