کد خبر: 603371
تاریخ انتشار :

کویت پایان بحران روابط قطر و عربستان را اعلام کرد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

خالد جار الله اعلام کرده است، اقداماتی وجود دارد که برای حرکت به سوی آینده و پایان دادن به [تمامی] اختلافات، باید انجام شود.

جارالله به جزییات این اقدامات و اختلافات باقی مانده میان کشورهای شورای همکاری خلیج فارس اشاره‌ای نکرده است.

اعلام پایان نهایی اختلافات میان عربستان و قطر ساعاتی پس از آن مطرح می‌شود که فیصل بن فرحان آل سعود وزیر امورخارجه سعودی جمعه شب گفت: برای حل اختلافات میان کشورهای شورای همکاری خلیج [فارس] بسیار نزدیک شده‌ایم.

بن فرحان از تلاش‌های کویت و آمریکا برای نزدیک کردن دیدگاه‌های کشور عضو به یکدیگر قدردانی کرده بود.

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر خارجه قطر نیز روز جمعه با ابراز خوشبینی نسبت به حل بحران میان کشورش با عربستان و متحدانش گفت: حل این بحران باید فراگیر باشد و اتحاد خلیج فارس را حفظ کند.

احمد ناصر محمد الصباح وزیر خارجه کویت روز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد که در چارچوب ادامه تلاش‌ها برای آشتی کشورهای خلیج [فارس] گفت‌وگوهای مثمرثمر انجام شد.

سلطان نشین عمان نیز در این باره از بیانیه کویت در خصوص نتایج مثبت برای آشتی میان کشورهای شورای همکاری خلیج فارس استقبال کرد.

پیش‌تر برخی رسانه ها گزارش داده بودند که با میانجیگری آمریکا، گشایشی برای حل بحران قطر با عربستان و متحدانش صورت گرفته است.

عربستان، بحرین، امارات و مصر از ۵ ژوئن ۲۰۱۷ (۱۵ خرداد ۹۶) با متهم کردن قطر به حمایت از تروریسم، روابط خود را با این کشور قطع کردند و مرزهای زمینی، دریایی و هوایی خود را هم به روی دوحه بستند.

این کشورها برای از سرگیری روابط، ۱۳ شرط تعیین کرده‌ بودند اما قطر با بیان اینکه شروط تعیین شده ناقض حق حاکمیت این کشور است، تاکنون به آن تن نداده است.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها