کد خبر: 603376
تاریخ انتشار :

ترامپ دستور خروج نیروهای آمریکا از سومالی را صادر کرده است

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

وال استریت ژورنال به نقل از مقامات آمریکایی نوشت که دستور خروج نیروهای ایالت متحده از سومالی در حالی صادر شده است که آنها برای ۱۳ سال دراین کشور برای مبارزه با نیروهای وابسته به القاعده و الشباب حضور داشته اند.

براساس این گزارش تقریباً ۷۰۰ سرباز آمریکایی مستقر در سومالی به پایگاه هایی در کنیا و جیبوتی منتقل می شوند و برای انجام مأموریت های ضدتروریستی کوچکتر علیه الشعباب و شبه نظامیان دولت اسلامی تنها یک گروه در سومالی خواهند ماند.

به گفته مقامات، انتظار می رود نیروهای آمریکایی تا اوایل سال آینده این کشور را ترک کنند.

به نوشته وال استریت ژورنال، برخلاف رییس سابق پنتاگون این تصمیم توسط کریس میلر سرپرست وزارت دفاع آمریکا حمایت می شود.

خروج اکثر نیروهای آمریکا در سومالی در حالی منتشر می شود که کاخ سفید در ماه گذشته دستور کاهش نیروهای آمریکا در عراق و افغانستان را صادر کرد.

رابرات اوبرایان مشاور امنیت ملی آقای ترامپ در همین مورد گفت که براساس این دستور تا روز پانزدهم ژانویه (۲۵ دی) ۲۰۲۱ تعداد نیروهای آمریکایی در عراق و افغانستان به ۲۵۰۰ نفر کاهش می‌یابد.

ارزانی مرغ در راه است/ نرخ جدید مرغ اعلام شد

اوبرایان گفت نیروهای باقیمانده به کار حفاظت از سفارت‌خانه‌ها آمریکا در عراق و افغانستان و سایر نهادهای آمریکایی فعال در این دو کشور مشغول خواهند شد.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید افزود: این سیاستی تازه نیست و رییس جمهوری آمریکا از زمانی که کار خود را آغاز کرده تعداد مورد نظرش را برای نیروهای آمریکایی مستقر در این دو کشور اعلام کرده بود.

منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها