کد خبر: 603377
تاریخ انتشار :

سازمان ملل از تلاش های کویت در خلیج فارس استقبال کرد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

استفان دوجاریک سخنگوی دبیرکل این سازمان در بیانیه ای اعلام کرد که گوترش از بیانیه شیخ دکتر احمد ناصر آل محمد آل صباح وزیر امور خارجه کویت و سرپرست وزیر اطلاعات و سایر گزارش ها مبنی بر اینکه تنش خلیج فارس در حال نزدیک شدن به یک تفاهم نامه است، استقبال کرد.

گوترش همچنین اظهار امیدواری کرد که همه کشورهای درگیر در این اختلافات با یکدیگر همکاری خواهند کرد تا اختلافات خود را به طور رسمی حل کنند.

دبیرکل سازمان ملل بر اهمیت وحدت خلیج فارس برای صلح، امنیت و توسعه منطقه تأکید کرد.

شیخ نواف الاحمد الجابر الصباح امیر کویت جمعه شب در واکنش به انتشار اخبار مبنی بر رفع اختلافات عربستان و قطر این رویداد را دستآوردی تاریخی نامید.

الجابر الصباح افزود: نسبت به این رویداد تاریخی که در آن تمام طرف‌ها تمایل خود را بر همبستگی و ثبات در میان کشورهای حاشیه خلیج [فارس] و کشورهای عربی ابراز داشته‌اند، ابراز خوشحالی و شعف می‌کنم.

وی رسیدن به توافق نهایی در خصوص پایان دادن به بحران کشورهای حاشیه خلیج فارس را به رهبران این کشورها تبریک گفت.

الجابر الصباح همچنین گفت که این دستآورد تاریخی با تلاش‌های مستمر و سازنده‌ای محقق شده است.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان نیز با استقبال از تفاهم نامه در خلیج فارس که توسط کویت اعلام شده است، نوَشت: سیاست خارجی ایران از دیرباز و همواره مبتنی بر دیپلماسی، روابط خوب همسایگی و گفت و گوی منطقه ای بوده است.

عربستان، بحرین، امارات و مصر از ۵ ژوئن ۲۰۱۷ (۱۵ خرداد ۹۶) با متهم کردن قطر به حمایت از تروریسم، روابط خود را با این کشور قطع کردند و مرزهای زمینی، دریایی و هوایی خود را هم به روی دوحه بستند.

این کشورها برای از سرگیری روابط، ۱۳ شرط تعیین کرده‌ بودند اما قطر با بیان اینکه شروط تعیین شده ناقض حق حاکمیت این کشور است، تاکنون به آن تن نداده است.

منبع: مهر

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها