کد خبر: 603466
تاریخ انتشار :

سردرگمی رژیم صهیونیستی در جبهه جنوبی سوریه

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

کارشناسان سیاسی معتقدند، از زمان پایان جنگ 2006 لبنان و به تبع آن ناکامی صهیونیست‌ها در تحقق اهداف‌شان از این جنگ، در داخل تل‌آویو از به اصطلاح "جنگ اول شمال" سخن گفته می‌شود و دیگر درباره جنگ سوم لبنان سخنی به میان نمی‌آید. در حالی‌که جبهه سوریه و جبهه لبنان یک جبهه متحد شده است و باید اسرائیل نگران وقوع جنگی فراگیر با حضور تمامی جبهه‌های مقاومت علیه این رژیم شود.

کارشناسان خاطرنشان کردند، هدف رژیم اشغالگر از تعامل با گروه‌های تروریستی مستقر در جنوب سوریه ایجاد ارعاب و تهدید علیه مقاومت است؛ چرا که این منطقه نزدیک لبنان است و جنگ احتمالی بسیار هزینه‌بر خواهد بود.

کارشناسان متذکر شدند، حملات اسرائیل به سوریه با هدف تخریب زیرساخت‌ها و نیز جلوکیری از عملیات ارتش سوریه برای آزادسازی جولان اشغالی انجام می‌شود.

از سوی دیگر سیاسیون بر این باوردند که حضور ارتش سوریه و نیروهای همپیمان در جبهه جنوبی در سوریه به عاملی بازدارنده برای اسرائیل و تلاش آن جهت ایجاد جبهه‌ای جدید با سوریه تبدیل شده است. در واقع، گروه‌های تروریستی در جنوب سوریه مورد حمایت و پشتیبانی علنی ارتش اشغالگر هستند.

کارشناسان نظامی تأکید می‌کنند، هدف اصلی صهیونیست‌ها از حملات به خاک سوریه تقویت روحیه شکست‌خورده تروریست‌هاست. به گفته آنها، رژیم صهیونیستی از سال 2011 از طریق "ارتش‌های جایگزین" وارد رویارویی مستقیم با ارتش سوریه شده؛ لذا این رژیم در جنوب، شمال و شرق سوریه حضور دارد و موساد اسرائیل در این مناطق حضور دارد و ارتش‌های جایگزین خود را علیه ارتش سوریه تقویت می‌کند.

کارشناسان درخصوص ادعاهای رژیم صهیونیستی مبنی بر کشف مین‌های کارگذاشته شده در گذرگاه‌های مرزی، می‌گویند که گروه‌های تروریستی آنها را کشت کرده‌اند تا بهانه‌ها و توجیهاتی برای حملات موشکی و هوایی صهیونیست‌ها به سوریه ایجاد شود. با این حال، جنگ 10 ساله صهیونیست‌ها و ارتش‌‌های جایگزین علیه سوریه تاکنون نتوانسته اهداف خود را محقق سازد و دولت و یا ارتش سوریه را دچار فروپاشی کند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها