کد خبر: 603468
تاریخ انتشار :

توطئه بن سلمان برای حدف ولیعهد سابق عربستان

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به نوشته روزنامه گاردین، وکلای محمد بن نایف در نامه‌ای به یوتیوب از این سایت خواستند تا یک ویدیو محتوی این ادعا که او مشغول دسیسه چینی برای سرنگون کردن محمد بن سلمان ولیعهد عربستان بوده را حذف کند و این ویدیو در بردارنده ریسک تلافی و آسیب علیه او است.

یوتیوب هنوز در قبال این شکایت اقدام نکرده است.

از سوی دیگر بر اساس تحقیقات مشخص شده که جهش همزمان تعداد توئیتها در آستانه انتخابات آمریکا محتوی این ادعا که محمد بن نایف بخشی از دسیسه "دولت عمیق" تحت رهبری دموکراتها برای بی ثبات کردن خاندان سلطنتی عربستان است، عمدتا از طریق باتهای اینترنتی اداره شده توسط حامیان بن سلمان هماهنگ شده بودند.

این دو تحول وضعیت خطرناک بن نایف ۶۰ ساله را که نزدیک به دولت اوباما و جو بایدن معاون رئیس جمهور سابق بوده را برجسته می سازد. این وزیر کشور سابق عربستان که نقشش در تحت کنترل گرفتن القاعده در داخل عربستان در پی حملات ۱۱ سپتامبر در نیویورک بسیار مهم قلمداد می‌شود، از ماه مارس تحت بازداشت خانگی قرار گرفته است.او در سال ۲۰۱۷ از ولیعهدی عربستان کنار گذاشته شد.

اخیرا دسترسی یک گروه فراحزبی از قانونگذاران پارلمان انگلیس به او رد شد اما قرار است یک گزارش در خصوص وضعیت او قبل از کریسمس ارائه کنند. احتمالا این گزارش از دولت بعدی آمریکا متعلق به جو بایدن خواهد خواست برای رقم زدن آزادی او اعمال فشار کند.

وکلای بن نایف در نامه به یوتیوب ادعاهای مطرح شده در ویدیوی مورد مناقشه مبنی بر اینکه بن نایف آزاد است و در یک جا نیز او در کنار بایدن دیده می شود را کاملا غلط و آن را بخشی از تئوری توطئه مبنی بر اینکه او در تلاش برای تضعیف محمد بن سلمان است دانستند. آنها بیان داشتند: "وضعیت واقعی این است که موکل ما بر خلاف اراده خود و بدون اتهام از مارس ۲۰۲۰ بازداشت شده و تا به امروز نیز در بازداشت مانده است. موکل ما دسترسی محدودی به خانواده یا وکلای خود داشته و به او اجازه دیدن یک پزشک شخصی که سالهای زیادی مسئول درمانش بوده را داده نشده است."

آنها خاطر نشان کردند: چنین ارتباطی که موکل ما از آن برخوردار است بی تردید تحت نظر است. هم موکل ما و هم خانواده موکل ما نگران امنیتشان هستند و مشخص نیست آیا زندگی موکل ما و خانواده موکل ما در خطر است یا خیر.

این نامه محتوای این ویدیو مبنی بر اینکه او در حال دسیسه چینی علیه دولت عربستان است را کاملا بی اساس خواند. آنها نوشتند:"وفاداری او به ولیعهد هرگز متزلزل نشد و او همچنان به حمایت از سلطنت برقرار شده ادامه میدهد.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها