کد خبر: 603472
تاریخ انتشار :

اندونزی از فرانسه جنگنده رافائل خریداری می‌کند

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری لاتریبون فرانسه به نقل از منابع آگاه اعلام کرد اندونزی تمایل دارد این قرارداد را پیش از پایان سال جاری میلادی به امضا برساند اما مذاکره کنندگان فرانسوی خواستار صرف زمان لازم برای تنظیم دقیق جزئیات هستند.

به گزارش منابع خبری نظامی، تلاش این کشور جنوب شرق آسیا برای خرید جت های جنگی تهاجمی فرانسوی در حالی است که اندونزی پیش از این برای خرید جنگنده‌های "یورو فایتر تایفون" اتریش هم علاقه نشان داده بود و به نظر می رسد که طرح خرید جنگنده های سوخو "سو-۳۵" روسی هم متوقف شده است.

"فلورانس پارلی" وزیر دفاع فرانسه هم روز جمعه در یک گفتگوی تلویزیونی گفت که فروش بالقوه ۳۶ جنگنده رافائل به اندونزی به تایید رسیده است اما خاطرنشان کرد که امضای قرارداد هنوز در حال طی مراحل لازم است اما امضای قرارداد بخوبی پیشرفت کرده است.

خرید این جنگنده ها بخشی از توافق جامع همکاری دفاعی اندونزی با فرانسه است. "پراباوو سوبیانتو" وزیر دفاع اندونزی در جریان سفر به فرانسه در اواخر اکتبر علاقه مندی کشورش را به خرید این جنگنده های فرانسوی ابراز کرده بود. دو کشور در سال جاری میلادی یک گفتگوی راهبردی را آغاز کرده اند که امضای توافقنامه همکاری در بخش دفاعی یکی از هدف‌های آن است.

اندونزی به تازگی پیشنهاد آمریکا برای فروش جت‌های اف-۱۶ را به دلیل خودداری این کشور از فروش جنگنده های اف-۳۵ به این کشور رد کرد. مذاکرات برای خرید ۱۲ فروند سوخو-۳۵ از روسیه هم از سال ۲۰۱۸ متوقف مانده است.

اندونزی تولید مشترک را به یکی از اصول سیاست خرید نظامی خود تبدیل کرده و مطابق این سیاست وارد مشارکتی با کره جنوبی درباره پروژه FF-X شد اما گزارشهای منتشر شده حاکی از آن است که جاکارتا از پیشرفت آن پروژه راضی نیست و درصدد خروج از این مشارکت با کره جنوبی است.

منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها