کد خبر: 603473
تاریخ انتشار :

تحلیگرآمریکایی: تهدید امنیتی دوره ترامپ در تاریخ آمریکابی سابقه است

تحلیگرآمریکایی: تهدید امنیتی دوره ترامپ در تاریخ آمریکابی سابقه است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

«ران براون اشتاین» (Ron Brownstein) سردبیر ارشد نشریه آمریکایی «آتلانتیک» به شبکه خبری سی ان ان گفت: ما هم اکنون با رئیس جمهوری سر و کار داریم که باوجود گذشت یک ماه از انتخابات ریاست جمهوری، شکست خود در انتخابات را نپذیرفته است و همچنان بر توطئه تقلب درانتخابات پافشاری می کند.

این تحلیلگر ارشد مسائل جهانی ادامه داد: متاسفانه از سوی دیگر، جمهوریخواهان نیز در برابر توطئه ادعایی ترامپ، سکوت اختیار کرده اند و این سکوت برای جناج جمهوری خواه شرم آور است.

شمار جانباختگان کرونا روزانه برابر با تلفات جنگ 1941

بران اشتاین درادامه انتقاد از عملکرد دولت ترامپ به سی ان ان گفت: از سویی دیگر با وضعیت اسف آبار شمار تلفات ناشی از ابتلا به ویروس کرونا روبرو هستیم که آمریکا را در نوردیده است.

بران اشتاین ادامه داد: ما روزانه شاهد جان باختگان مبتلا به ویروس کرونا در آمریکا هستیم که تعداد آنها برابر با شمار تلفات در حمله به بندر «پرل هاربر» (Pearl Harbor حمله ژاپن به این بندر در دسامبر ۱۹۴۱) و حتی افزون تر از حمله به برج های دوقلوی تجاری در یازده سپتامبر هستیم.

بزرگترین تهدید امنیتی پس از جنگ جهانی دوم

وی افزود: از یک سو ادامه عدم پذیرش شکست در انتخابات و مواجه با این شمار از جان باختگان تنها به خاطر یک اپیدمی در کشور، موارد بسیار خطرناکی است و آمریکا با بزرگترن چالش تهدید امنیتی پس از جنگ جهانی دوم مواجه است.

این شبکه خبری گزارش داد: بنابر آمار منتشر شده از سوی دانشگاه «جان هاپکینز» تاکنون ۲۷۸ هزار و ۹۳۲ شهروند آمریکایی بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ جان باخته اند، این درحالی است که شمار مبتلایان به این ویروس در آمریکا به بیش از ۱۴ میلیون و ۳۶۷ هزار نفر رسیده است.

تهدید امنیتی عدم حضور ترامپ در مراسم تحلیف

جو بایدن رئیس جمهوری منتخب آمریکا درباره احتمال عدم حضور دونالد ترامپ در مراسم تحلیف گفت: از لحاظ پروتکل مراسم تحلیف وی باید حضور داشته باشد، اما عدم حضور وی در این مراسم یک تصمیم کاملا شخصی است که عواقبی برای من ندارد، اما برای وی و کشور آمریکا دارای عواقب است.

کیف هسته ای؛ دیگر تهدید امنیتی

از دیگر تهدیدهای امنیتی که کارشناسان و تحلیلگران مسائل داخلی آمریکا به آن اشاره دارند، موضوع حساس کیف موسوم به «کیف هسته ای» است، چمدانی که تمامی کدهای بمب هسته ای آمریکا در آن قرار دارد و هرگز از شخص رئیس جمهوری آمریکا دور نمی شود، حال چنانچه ترامپ تصمیم بگیرد که در روز تحلیف ریاست جمهوری آمریکا در مکان دیگری حضور داشته باشد، بخصوص مکانی به دور از «واشنگتن دی.سی»، سپردن این کیف به جانشین بعدی آنرا به معضل مهم امنیتی دیگری دراین کشور بدل می سازد.

مراسم تحلیف ریاست جمهوری ۲۰ ژانویه ۲۰۲۱ برابر با یکم بهمن ماه ۱۳۹۹ است.

جو بایدن درانتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا با کسب ۳۰۶ آرال الکترال و بیش از ۸۱میلیون آرای مردمی بعنوان چهل و ششمین رئیس جمهوری آمریکا برگزیده شد، ترامپ نیز با به دست آوردن ۲۳۲ آرای الکترال و بالغ بر ۷۴میلیون آرای مردمی در پنجاه و نهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شکست خورد.

منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها