کد خبر: 603475
تاریخ انتشار :

عناصر ائتلاف سعودی در سمن به جان هم افتادند

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن روز جمعه (دیروز) توانستند تعداد دیگری از پایگاهها و مقرهای نظامی را در شمال شهر مأرب آزاد کنند.

به نوشته وبگاه یمن نیوز، به نقل از منابع قبیله‌ای در شمال مأرب، نیروهای دولت صنعاء در منطقه «رغوان» مقر تیپ ۱۴۱ ارتش وابسته به شبه‌نظامیان دولت عبدربه منصور هادی [رئیس جمهور مستعفی و فراری] را به طور کامل به کنترل خود در آوردند. همچنین بخش‌های وسیعی از مقر تیپ ۱۳۳ نیز به دست نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی [صنعاء] افتاده است.

به گفته این منابع در جریان آزادسازی، نیروهای دولت صنعاء توانستند غنائم بسیاری به دست آورند. در بین سلاح‌های متنوعی که به دست ارتش یمن افتاده است، موشک‌های حرارتی نیز وجود دارد که عناصر دولت هادی دو هفته پیش از ائتلاف سعودی گرفته بودند.

درگیری داخلی در شبه‌نظامیان ائتلاف

اما در مقابل، منابع محلی در شهر مأرب از درگیری شدید عناصر دولت هادی و حزب الاصلاح با نیروهای قبائل مأرب خبر می‌دهند. این درگیری مسلحانه میان افراد قبلیه «آل العجی الضحوک» با نیروهای حزب الاصلاح و عناصر امنیتی دولت هادی رخ داد و تعدادی از طرفین زخمی شدند.

به گفته این منابع وضعیت در شهر مأرب بحرانی است و افراد قبیله آل العجی گفته‌اند که انتقام خواهند گرفت.

مدتی است که منابع یمنی از بروز اختلاف و نارضایتی میان قبائل استان مأرب با عناصر دولت هادی و حزب الاصلاح خبر می‌دهند. روز گذشته یک جنگنده ائتلاف سعودی، نشست قبائل همسو با دولت هادی را در منطقه «رغوان» شمال مأرب هدف قرار داد. اینگونه حملات که هربار اشتباهی خوانده می‌شود، بارها رخ داده است.

انجمن جوانان مأرب در نهم آذرماه در بیانیه‌ای از قبائل این استان خواسته بود تا به درگیری‌ها پایان داده و با دولت صنعاء صلح کنند. در این بیانیه آمده بود که نیروهای قبائل مأرب یا به دست ارتش و کمیته‌های مرکزی یمن و یا در حملات جنگنده‌های سعودی کشته و زخمی می‌شوند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها