کد خبر: 603483
تاریخ انتشار :

تغییر سیاست موساد از مخفیانه به علنی؛ نشانه ضعف یا قدرت؟

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

جنجال رسانه ای رژیم اشغالگر پس از جنایت ترور شهید محسن فخری زاده کاملا مشهود بود؛ اظهارات ضمنی مسئولان اسراییلی و در راس آنها نتانیاهو و ایلی کوهین رییس موساد واضح تر و روشن تر از اعتراف صریح و علنی آنها درباره مسئولیت این ترور بود. تا آنجا که روزنامه "یدیعوت احرونوت" به نقل از منابع امنیتی گزارش داد که موساد در سال 1993 یک فرد را مامور نزدیک شدن به شهید فخری زاده کرد؛ آن شخص نیز صدای شهید فخری زاده را ضبط کرده بود در حالی که از برنامه هسته ای نظامی ایران سخن می گفت!!

این داستان که یادآور داستانهای جیمز باند است، رسانه های عربی و در راس آنها رسانه های سعودی مانند العربیه و الحدث و نیز اسکای نیوز امارات از آن به عنوان یک دستاورد برای نتانیاهو و ایلی کوهن یاد کردند. اما از یاد بردند که نمی توانند با چنین دروغی، مخاطب را فریب دهند. چگونه موساد می تواند جاسوسی نزدیک به شهید فخری زاده در طول این 27 سال تعیین کند؟ و چگونه رژیم اسراییلی با این سخن، چنین فرد مهمی را که توانست در ساختار امنیتی ایران نفوذ یابد، فدا کرد؟ و چرا موساد اینگونه فعالیتهای خود و جاسوسان خود را علنی می کند؟

روشن است که نتانیاهو در پی شکست های پی در پی خودش و نیز ناکامی های ترامپ در فلسطین و عراق و یمن و سوریه ولبنان و افغانستان و تمام منطقه در برابر محور مقاومت، اینک به دنبال کسب دستاوردهایی برای خودش می گردد، حتی اگر این دستاوردها وهم و خیال باشند. در عراق دیگر روزهای نیروهای اشغالگر امریکایی انگشت شمارند. مزدوران آنها نتوانستند وارد صنعا شوند و عمق خاک عربستان در تیررس موشک های یمنی قرار گرفت. سوریه سقوط نکرد و تروریسم امریکایی در منطقه کوچکی محصور گشت که به زودی پاکسازی می شود. غزه با وجود تمام اقدامات اسراییلی ها تسلیم نشد و مقاومت همچنان در لبنان مانند شمشیری بر سر دشمن اسراییلی است که دشمن از آن حساب می برد. ترامپ دیوانه با تروریسم اقتصادی خود نتوانست ایران را به تسلیم وادارد و فقط چند هفته باقی است تا ترامپ کاخ سفید را ترک کند.

نتانیاهو و کوهن گمان می کنند که با این جنجال پوچ و توخالی می توانند در ساختار امنیتی ایران ایجاد شک و شبهه کنند و اینگونه وانمود کنند که آنها می توانند جاسوسان خود را در میان دانشمندان ایرانی نفوذ دهند و بدین ترتیب دانشمندان را از فعالیت بازدارند. اما آنچه که همچون سیلی بر صورت نتانیاهو و کوهن کوفته شد، تصویب طرح "اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملت ایران" توسط مجلس شورای اسلامی ایران است. این طرح دولت را ملزم می کند که به غنی سازی اورانیوم به میزان 20 درصد بپردازد و آژانس هسته ای ایران استفاده از سانترفیوژهای نسل 6 و 8 را در برنامه کاری خود قرار دهد. همچنین تاسیسات آب سنگین اراک مانند سابق به فعالیت بپردازد.

جنجال آفرینی موساد در دوران نتانیاهو فقط مختص ایران نیست؛ بلکه این جنجال آفرینی اینک به مشخصه بارز موساد تبدیل شده است. هنگامی که روابطی محرمانه با برخی کشورهای مرتجع عربی و در راس آنها عربستان برقرار کرد، با گذشت فقط سه ساعت از دیدار نتانیاهو و بن سلمان در شهر نیوم عربستان، این خبر توسط رسانه های اسراییلی فاش شد. نتانیاهو خودش نیز از این دیدار پرده برداشت و با این اقدام خشم بن سلمان را برانگیخت و این امر سبب شد تا بن سلمان از دیدار با هیات امنیتی اسراییلی به ریاست ایلی کوهن امتناع ورزد.

جنجال موساد در پس خود یک ناتوانی و ضعف در برابر محور مقاومت را پنهان می کند. همچنین حاکی از ضعف نتانیاهو در برابر دادگاه ها و اتهاماتش در عرصه فساد و نیز ناتوانی او در تشکیل کابینه است. از این رو او چاره ای به جز جنجال آفرینی و ایجاد داستان های ساختگی و خیالی ندارد و خود را اینگونه به دیگران نشان می دهد که اعراب مرتجع مانند آل سعود و آل زاید و آل خلیفه را خوار و ذلیل کرده است و آنها برای سازش با رژیم اشغالگر می شتابند تا بدین گونه بر عجز و ناتوانی های خود سرپوش بگذارد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها