کد خبر: 603564
تاریخ انتشار :

سایه حزب‌الله بالای سر صهیونیست‌ها

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

روزنامه صبح نو در گزارشی به پرواز پهپادی حزب‌الله در اراضی اشغالی پرداخته است که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.

اواخر ماه گذشته و دراوج آماده‌باش ارتش رژیم صهیونیستی، یک پهپاد شناسایی حزب‌الله لبنان وارد حریم‌هوایی فلسطین اشغالی شد و پس از تصویربرداری و بدون شناسایی از طرف دشمن، به خاک لبنان بازگشت. اقدامی که ناتوانی و تحقیر رژیم صهیونیستی در مقابله با پهپاد لبنانی را نشان داد و موجب نگرانی رژیم صهیونیستی از قدرت پهپادی مقاومت لبنان و فلسطین شد.

«الاخبار»، لبنان در این باره گزارش داد؛ بیست‌و‌پنجم ماه اکتبر گذشته، ارتش رژیم صهیونیستی رزمایش بزرگ پنج‌روزه‌ای موسوم به «گلوله کشنده» برگزار کرد که در آن، جنگ در چند جبهه بویژه جبهه شمالی (نزدیک مرز با لبنان و سوریه) را شبیه‌سازی کرد. یکی از اهداف اصلی دشمن در این رزمایش «شکست حزب‌الله» بود که جنگنده‌ها و بالگردهای این رژیم نیز در آن مشارکت داشتند.

الاخبار در ادامه نوشت که در روز دوم این رزمایش، یکی از اهداف، «جلوگیری از ورود هر نوع پهپاد با اندازه‌های مختلف» بود؛ در همین حین و در اوج آماده‌باش دشمن، یک پهپاد شناسایی وابسته به مقاومت لبنان توانست از فراز منطقه «الجلیل» وارد فلسطین اشغالی شود و بدون اینکه رادارهای ارتش رژیم اسرائیل آن را شناسایی کنند، به آشیانه خود در لبنان بازگشت.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی اذعان کردند؛ اهمیت معنوی پهپادهای جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی و حزب‌الله در جنوب لبنان در تأثیر منفی آن بر روحیه اسرائیلی‌هاست و احساس نوعی بی‌ثباتی امنیتی را در آن‌ها ایجاد می‌کند چرا‌که مقاومت لبنان، پیش از این و در جریان نبرد در سوریه، حزب‌الله توسعه و تحول اساسی در توانمندی خود به واسطه هواپیماهای بدون سرنشین و پهپادهای در اختیار خودش را ثابت کرد و ارتش صهیونیستی نتوانسته است با آن مقابله کند.

سید‌حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان اخیرا‌ و در سخنرانی خود در واکنش به حملات اخیر رژیم اسرائیل به عراق و سوریه و به‌ویژه حمله پهپادی این رژیم به مناطقی از بیروت تأکید کرد: زمانی که هواپیماهای اسرائیلی می‌آمدند و محلی را در لبنان بمباران می‌کردند و در فلسطین اشغالی در امان بودند، گذشته است.

در همین رابطه روزنامه صبح نو گفت‌وگویی با حسین رویوران، کارشناس مسائل لبنان انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.

قدرت پهپادی حزب‌الله یعنی تغییر معادلات جنگ

اهمیت خبری که رسانه‌های مقاومت لبنان اعلام کرده این است که یک پهپاد حزب‌ الله به شمال فلسطین اشغالی تا عمق الجلیل رفته و برگشته است.

اعلام این خبر دارای اهمیت خیلی زیاد است، نه اینکه این، پرواز اتفاق افتاده است، این‌گونه پروازها قبلا‌ حزب‌الله به اراضی اشغالی داشته، اهمیت این موضوع به این خاطر است که رژیم صهیونیستی درحالت آماده‌باش و در حال اجرای مانور نظامی در این منطقه که با عنوان «تیرآخر» انجام می‌داده این اتفاق افتاده است.

زمان پرواز پهپادی حزب‌الله دراراضی اشغالی اهمیت زیادی دارد و نشان‌دهنده این است که پهپادهای حزب‌الله توان عبور از همه سیستم‌های رژیم اسرائیل را دارند. این موضوع نشان‌دهنده نقطه ضعف رژیم صهیونیستی است که حزب‌الله آن را کشف کرده است.

نکته دیگر این است که پهپاد اساسا‌ سلاح آینده است و سرمایه‌گذاری در این بخش یعنی سرمایه‌گذاری در تغییر معادلات آینده.

رژیم صهیونیستی در جنگ ۳۳‌روزه از حزب‌الله شکست خورد اما از توان پهپادی گسترده‌ای استفاده کرد. این در حالی بود که حزب‌الله از چنین امکاناتی برخوردار نبود.

اکنون این حزب‌الله است که توان استفاده از پهپاد را دارد و حتی تا عمق استراتژیک رژیم صهیونیستی نفوذ می‌کند، این یعنی توان نظامی حزب‌الله افزایش یافته است.

اخیرا‌ در جنگ آذربایجان دیدیم که با پهپاد کار جنگ یکسره شد. این نکته مهمی است که جنگ‌های جدید با چنین امکاناتی یکسره و مدیریت می‌شوند.

گرایش حزب‌الله به این سمت نشان از این دارد که حزب‌الله توان پیروزی در مراحل بعدی را جنگ دارد و امکانات پیروزی را از هم‌اکنون جمع کرده است.

منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها