کد خبر: 603577
تاریخ انتشار :

رسانه چینی: توافق صلح طالبان مبارزه با داعش را تسریع می کند

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

"حمدالله محب" مشاور امنیت ملی افغانستان روز شنبه در کنفرانس امنیتی بحرین گفت: "یک روند صلح موفق میان دولت با طالبان، به دولت این امکان را می دهد تا منابع خود را بر مقابله با داعش متمرکز کند."

وی تصریح کرد که اگرچه داعش از قلمرو کنترل خود خارج و منابع مالی آن نیز مختل شده است، اما شبکه ای از تروریسم را حفظ کرد.

مشاور امنیت ملی افغانستان اظهار داشت: "حملات مخرب داعش ترس زیادی را برای مردم ما به وجود می آورد و لذا ما سخت می کوشیم از حملات آنها به شهرها جلوگیری کنیم.".

مخب افزود: "یکی از دلایل تمرکز ما بر روند صلح با طالبان این است که اگر با طالبان به صلح برسیم، نیروهای امنیتی ما قادر خواهند بود توانایی های خود را بر گروه های تروریستی مانند داعش معطوف کنند." وی گفت: چهار دهه درگیری طولانی کافی است. نارضایتی هایی وجود دارد. همه خسته اند و خواسته مردم افغانستان پایان دادن به این درگیری هاست، اگرچه اختلافات زیادی وجود دارد. اما من فکر می کنم ما می توانیم با روحیه خوب به صلح برسیم." مشاور امنیت ملی افغانستان در عین حال خروج فوری نیروهای آمریکایی از افغانستان را موجب وارد آمدن فشار بر ارتش این کشور دانست و در پایان تاکید کرد: "چون ما هنوز هم مجبوریم برای حفظ برتری خود بر مخالفان دولت بر نیروهای آمریکایی تکیه کنیم."

افغانستان سال ها است که با موج خشونت روبرو است و به تازگی نیز به رغم مذاکرات مهم صلح دولت با طالبان که از ماه سپتامبر (شهریور) در قطر آغاز شد، وضعیت امنیت اجتماعی آن وخیم تر نیز شده است. داعش ادعا کرده است که یک سری حملات به اهداف آسیب پذیر از جمله حمله ماه نوامبر (اول آبان) به دانشگاه کابل را انجام داده است .

منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها