کد خبر: 603661
تاریخ انتشار :

پشت پرده درخواست‌ها از محسن رضایی برای نامزدی در انتخابات ۱۴۰۰

پشت پرده درخواست‌ها از محسن رضایی برای نامزدی در انتخابات ۱۴۰۰
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، کرم رضا پیریایی قائم مقام جبهه ایستادگی در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری آینده گفت: انتخابات ۱۴۰۰ به ویژه تحت تاثیر عملکرد بسیار ضعیف دولت حسن روحانی به شدت از کلیشه‌های انتخاباتی گذشته فاصله گرفته و افکار عمومی به سمت گفتمان برنامه و کارآمدی، گرایش جدی یافته است.

او ادامه داد: دوره سیزدهم انتخابات ریاست جمهوری از جنس انتخابات "پدیده ها" هم نیست، یعنی مردم به مرور در بهترین شرایطِ انتخاب قرار گرفته و هوش هیجانی شان بیشتر از همیشه است و به چیزی بیشتر از واژه‌ها و کلید واژه‌‌های مهیج می‌اندیشند.

پیریایی تصریح کرد: مردم کلیشه‌های انتخاباتی را در مصاف واقعیت‌ها و ضرورت‌ها امتحان و تجربه کرده اند و در شرایط جاری که برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ آماده می‌شوند به ضرورت‌ها و بنابراین به برنامه و کارآمدی فکر می‌کنند.

قائم مقام جبهه ایستادگی در ادامه عنوان کرد: مدتی است مراجعات قابل توجهی به محسن رضایی می‌شود که جنس این مراجعات از همان مقوله ضرورت‌ها و واقعیت هاست؛ در این مراجعات درخواست‌ها فقط درخواست این نیست که رضایی نامزد شود، عمده‌ صحبت این است که به هر شکل او در چاره اندیشی برای واقعیت‌ها و توجه به ضرورت‌های قطعی موجود، ورود کاملا موًثر داشته باشد؛ بنابراین چه در جلسات و فعالیت‌های جبهه ایستادگی و احزاب عضو جبهه که البته بخشی از فعالیت مداوم همراهان محسن رضایی به حساب می‌آید این دغدغه‌ها و مباحث، بیشتر شده است.

او افزود: البته چون محسن رضایی شخصیت فراجبهه‌ای و فراحزبی است؛ دامنه‌ای ارتباطات بسیار گسترده ‌دارد و گستره خواستگاهی او کم نظیر است.

پیریایی در ادامه با اشاره به برخی مراجعات به محسن رضایی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری آینده گفت: برخی از مراجعات و ارتباطات به استناد اینکه محسن رضایی معروف به ویژگی برنامه داشتن است و واقعیت‌ها را می‌شناسد و تجربه کرده، از خود او می‌خواهند نامزد مردم برای گذار از این دوره باشد.

قائم مقام جبهه ایستادگی تصریح کرد: به گمانم عمده این درخواست‌ها علاوه بر ویژگی‌های ایجابی شخصیت محسن رضایی، بخاطر نا امیدی و دلخوری مردم از دولت ناموفق روحانی است و چون عمده مشکلات دولت روحانی معیشتی و اقتصادی است؛ نگاه مردم متوجه و معطوف به ضرورت روی کارآمدن دولتی است که در اقتصاد کاربلد و کارآمد باشد.

او در پایان افزود: فضایی که دارد شکل می گیرد، این است که انتخابات از قالب کلیشه‌ها و شعارسازی‌های پوپولیستی عبور کرده و از جنس پدیده سازی‌های ناگهانی دور شده است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها