کد خبر: 603831
تاریخ انتشار :

واکنش مصر به تلاش‌ها برای حل بحران قطر

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

وزارت‌خارجه مصر، امروز (سه‌شنبه)، از تلاش‌ کویت برای حل و فصل بحران قطر تقدیر و تشکر کرد.

وزارت‌خارجه مصر در حساب فیسبوکی خود در این خصوص نوشت که «احمد حافظ» سخنگوی رسمی وزارت خارجه در پاسخ به سؤال یک روزنامه‌نگار از تلاش‌ کویت و امیر این کشور برای حل شکاف به وجود آمده میان کشورهای عربی و حل و فصل بحران چند ساله با قطر تقدیر و تشکر کرده است.

وزارت خارجه مصر در ادامه با اشاره به پافشاری کویت بر ثبات در کشورهای عربی، ابراز امیدواری کرد که این تلاش‌ها به حل و فصلی جامع بیانجامد و از طرفی دیگر، به‌طور جدی و دقیق پایبندی به توافق آتی را تضمین کند.

وزارت خارجه مصر در ادامه همچنین تأکید کرد که این کشور همواره «حفاظت از همبستگی، ثبات و امنیت» کشورهای عربی را در اولویت قرار می‌دهد.

عصر روز جمعه بود «احمد الناصر المحمد الصباح» وزیر امور خارجه کویت در بیانیه‌ای اعلام کرد تلاش‌های صورت گرفته برای حل و فصل بحران قطر «ثمربخش»‌ بوده است.

پس از این اعلام، وزرای خارجه قطر و عربستان سعودی از تلاش کشور کویت برای حل و فصل بحران استقبال و تشکر کردند.

بیانیه کویت در حالی بود که «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر، ظهر روز جمعه ضمن ابراز خوشبینی درباره حل بحران خلیج فارس گفته بود که همه مشکلات، طی یک روز حل نخواهد شد.

چهار کشور عربستان سعودی، مصر، امارات و بحرین از پنجم ژوئن ۲۰۱۷ روابط دیپلماتیک خود با قطر را قطع کردند و ضمن محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور، ۱۳ شرط از جمله کاهش روابط با تهران، تعطیلی شبکه الجزیره و قطع حمایت از اخوان‌المسلمین و حماس را برای از سرگیری این روابط تعیین کردند.

دوحه همواره بر ضرورت حل بحران خلیج فارس از طریق گفت‌وگو و بدون اعمال هیچ گونه پیش شرطی تاکید کرده است مسئله‌ای که کویت و عمان نیز برای پیشبرد آن از طریق میانجی‌گری در این قضیه تلاش کرده‌اند.

منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها