کد خبر: 603979
تاریخ انتشار :

بارزانی: پ.ک.ک در اعتراضات سلیمانیه نقش دارد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

«مسرور بارزانی» نخست وزیر منطقه کردستان عراق، امروز (چهارشنبه) در یک نشست خبری در خصوص اعتراضات یک هفته اخیر در سلیمانیه و حلبچه و مسائل میان اربیل و بغداد سخن گفت.

به نوشته روداوونت، بارزانی در این نشست مطبوعاتی مدعی شد که بغداد به تعهدات خود در قبال ارسال سهم مالی کردستان عراق پایبند نیست و تنها حقوق دو ماه کارمندان این منطقه را واریز کرده است.

او در خصوص اعتراضات سلیمانیه نیز گفت که اربیل با اعتراض مشکلی ندارد، اما این منطقه شاهد اقدامات خشونت‌بار است و هیچ کسی این را قبول ندارد. بارزانی سپس مدعی شد که طرف‌های خارجی در این اعتراضات دست دارند و عامل آشوب شده‌اند. او به طور ویژه گروهک «حزب کارگران کردستان» (پ.ک.ک) را در پشت پرده اعتراضات دانست و افزود: «برنامه‌ای برای گرسنگی دادن به مردم کردستان و ایجاد اختلاف میان گروههای مختلف وجود دارد.»

بارزانی در ادامه از دولت مرکزی عراق خواست تا منطقه کردستان را در حل بحران پرداخت حقوق‌ها یاری کند. او پارلمان عراق را مسئول کارشکنی در مسیر تفاهمات میان اربیل و بغداد دانست و گفت که مشکل اربیل با حکومت مرکزی عراق از موضوع پرداخت حقوق‌ فراتر رفته و به مسأله زمین و مردم گره خورده است.

با به خشونت کشیده شدن اعتراضات در استان سلیمانیه در منطقه کردستان عراق که از چهارشنبه هفته گذشته آغاز شده است، دست‌کم شش نفر کشته و ده‌ها نفر زخمی شده‌اند، مقامات این منطقه مقررات منع آمد و شد وضع کرده‌اند و اربیل، امروز یک هیأت بلندپایه برای یافتن «راهکاری فوری» به بغداد اعزام می‌کند.

منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها