کد خبر: 604112
تاریخ انتشار :

حمایت دموکرات‌های با نفوذ مجلس آمریکا از بازگشت بایدن به برجام

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

شبکه خبری تایمز اسرائیل گزارش داد: نمایندگان ذی نفوذ دموکرات آمریکا از جمله یکی از اعضای جامعه راست میانه طرفدار اسرائیل، در نامه ای خطاب به جو بایدن، رئیس جمهور منتخب ایالات متحده، قاطعانه حمایت خود را از تصمیم بایدن مبنی بر الحاق به برنامه اقدام جامع مشترک (برجام)، بدون هیچ گونه شرط جدیدی، به رغم کارشکنی لابی حامی اسرائیل و نتانیاهو، اعلام کردند.

در این نامه عنوان شده که هدف آنها این است که به بایدن اطمینان خاطر دهند که با حمایت اکثریت دموکرات ها و بدون ترس از انتقام جویی حداقل در مجلس نمایندگان، به توافق هسته ای ایران (برجام) بازگردد.

این شبکه صهیونیستی نوشت: به رغم مخالفت های کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل /AIPAC (یکی از بزرگ‌ترین و قدرتمندترین گروه‌های لابی‌گری در ایالات متحده آمریکا )، سایر اعضای جامعه راست میانه طرفدار اسرائیل و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل، از برنامه بایدن که خواهان مذاکره مجدد برخی مفاد برجام و حتی انعقاد توافق نامه ای جدید است ؛ حمایت میکنند.

یان اسکاووسکی از ایلینوی، دیوید پرایس از کارولینای شمالی و باربارا لی از کالیفرنیا و همچنین دیگر نمایندگان دموکرات ایالات متحده در نامه خود خطاب به بایدن تاکید کردند: ما قاطعانه از بازگشت واشنگتن به برجام و رعایت کامل تعهدات برجامی ایران و به دنبال آن هموار شدن مسیر دیپلماسی حمایت می کنیم.

این نامه توسط برد شرمن از کالیفرنیا، نماینده دموکراتی که از دیرباز با جامعه راست میانه طرفدار اسرائیل ارتباط دارد؛ ابیگیل سپانبرگر، نماینده دموکرات از ویرجینیا، گریگوری میکس از نیویورک، (رئیس جدید کمیته امور خارجه) و خواکین کاسترو، از تگزاس امضا شده است. شرمن و کاسترو برای ریاست کمیته امور خارجه با میکس رقابت کردند اما امضای آنها پای این نامه از اتحاد آنان برای حمایت از احیای مجدد برجام ورای اختلافات حزبی حکایت دارد.

بایدن هفته گذشته اعلام کرد که قصد دارد بدون پیش شرطی دوباره به برجام - که دونالد ترامپ به طور یکجانبه از آن در سال ۲۰۱۸ خارج شد و تحریم های ضد ایرانی را بازگرداند - ملحق شود تا بتواند پیگیری برنامه هسته ای ایران را که به گفته وی ناشی از خروج دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از توافق در سال ۲۰۱۸ و تحریم های شدید بود، تسریع بخشد.

منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها