کد خبر: 604138
تاریخ انتشار :

تقدیر رژیم صهیونیستی از دیپلمات های مخفی این رژیم در کشورهای عربی

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، روزنامه یدیعوت آحارونوت فاش کرد، گابی اشکنازی، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی از فعالیت دیپلماتیکی که این دیپلمات ها در طول دو دهه اخیر به صورت محرمانه داشته اند و در هیچ محفل رسمی نامی از آنها برده نشده، قدردانی کرد. کنترل نظامی با اعمال محدودیت هایی مانع از انتشار کامل اسامی و تصاویر این دیپلمات ها حتی در جلسه تقدیر شد.

اشکنازی خطاب به این دیپلمات ها گفت: امضای توافقنامه های عادی سازی روابط پس از دو دهه که صحبت کردن در مورد شما ممنوع بود به افشای بخشی از فعالیت های (شما) منجر شد. امیدوارم بتوانیم در آینده نزدیک فعالیت های مهمی که شما برای اسرائیل انجام دادید، فاش کنیم.

به نوشته روزنامه یدیعوت آحارونوت، در دو دهه اخیر حدود ۲۰ دیپلمات رژیم صهیونیستی در منطقه خلیج فارس پیش از توافق رسمی بحرین و امارات با رژیم صهیونیستی فعالیت کرده اند.

این دیپلمات ها در این منطقه با نام یک شهروند عادی و با گذرنامه های جعلی زندگی کرده اند. آنها برای یافتن فرصت های همکاری تجاری برای شرکت های این رژیم با امارات و بحرین و نیز برای پیشبرد روابط سیاسی میان تل آویو، ابوظبی و منامه تلاش کردند.

روزنامه مذکور به نقل از یک دیپلمات صهیونیستی به نام "ی" که در امارات و بحرین کار کرده، نوشت: صلح امروز برپایه روابط شخصی است که ما در طول سالها آن را بنا کردیم. همچنین زن دیپلماتی با نام "ل" هم که بین سال های ۲۰۰۸ و ۲۰۱۰ در امارات خدمت کرده، گفت: صلح یک شبه برقرار نمی شود افراد بسیاری برای این اقدام در طول سالها کارهای زیادی انجام داده اند.

اما زن دیپلمات دیگر به نام "م" که بین سالهای ۲۰۰۷ و ۲۰۰۹ و بین سال های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ در امارات و بحرین خدمت کرده، گفت، یک اتفاق خانوادگی را تجربه کرده و پسرش را در بیمارستان امارات به دنیا آورده است. وی گفت: چالش ها و ناامیدی های زیادی را تجربه کردیم اما بعضی لحظات تاریخی را هم دیدیم مهمترین آنها دست کم در سطح خانوادگی تولد پسرمان بود. شاید او اولین و تنها شهروند اسرائیلی است که در امارات به دنیا آمده است.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها