کد خبر: 604240
تاریخ انتشار :

پاسخ بانوی اصلاح‌طلب به اظهارات مهدی چمران

پاسخ بانوی اصلاح‌طلب به اظهارات مهدی چمران
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، «فرزانه ترکان»، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران، درباره سخن مهدی چمران مبنی بر اینکه دغدغه اصلاح‌‌طلبان، رأی نیاوردن است نه رد صلاحیت، به برنا گفت: مهمترین مشکلی که اصولگرایان و جریان اصولگرایی دارند این است که متاسفانه معتقد به تمامیت‌خواهی سیاسی هستند و به هیچ وجه تحمل و گنجایش پذیرش افکار مخالف خود را ندارند.

او افزود: اصولگرایان بارها این موضوع را ثابت‌ کرده‎اند که چه در انتخابات ریاست جمهوری و چه در انتخابات مجلس شورای اسلامی، نمی‌توانند یک رقابت سالم آن هم در شرایط برابر را بپذیرند و ممکن است، افرادی که با عقاید آنها موافق نباشند و دیدگاه متفاوتی با اصولگرایان داشته باشند هم در عرصه انتخابات و رقابت‌های سیاسی وارد شوند. متاسفانه طی سال‌های گذشته هم شاهد بودیم که موضعگیری‌های شورای نگهبان و نوع تایید صلاحیت و یا ردصلاحیت‌ها، کاملا به نفع اصولگرایان بوده است.

ترکان ادامه داد: به بیان دیگر، انتخابات، مسابقه‎ای بوده که همواره اصولگرایان در آن به عنوان برنده از پیش تعیین شده به آن نگاه کرده‌اند. این نگاه باعث شده که نوعی تمامیت‎‌خواهی در آنها رشد کند. از این رو در حال حاضر نیز انتظار اصولگرایان این است که موضوع ردصلاحیت‎ها شدیدتر و سختگیرانه‌تر از قبل اعمال شود و آنها تک تاز میدان مسابقه‌ای که خودشان فراهم کرده‌اند، باشند. از این رو این گونه رفتارها موجب می‌شود که متاسفانه انگیزه مردم برای شرکت در انتخابات کاهش یابد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب اظهار کرد: در برخی شهرها از پیش تعیین شده، همانگونه که در انتخابات مجلس شاهد بودیم دو یا سه کاندیدا تایید صلاحیت‌ شده برای دو حوزه انتخابیه پیشنهاد می‌شد و یا اگر تعداد کاندیداها زیاد بود همه از جبهه پایداری و اصولگرایان بودند از این رو با این شرایط، اصولگرایان باور کرده‌اند که همه چیز متعلق به آنها بوده و به نوعی تمامیت‌خواهی در آنها رشد کرده است.

او در پاسخ به این سوال که آیا دغدغه فعلی اصلاح‌طلبان، رأی نیاوردن است؟ عنوان کرد: خیر این گونه نیست. بحث اصلی که اصلاح‌طلبان باید به آن بپردازند این است که آیا با شرایط و نظام سیاسی فعلی، می‌توانند برنامه‎ای برای حل مشکلات کشور داشته باشند یا خیر؟ اگر برنامه محور وارد انتخابات 1400 شوند و برای مردم حرف بزنند و صحبت کنند و در عین حال، شعارهایی ندهند که امکان محقق ساختن آن، وجود نداشته باشد موفق می‌شوند. اما اگر قرار باشد شعارهایی بدهند که اصلا حیطه اختیار رئیس جمهور آینده نیست مردم، سخنان آنها را باور نخواهند کرد.

فرزانه ترکان با اشاره به جلسه کارگزاران مبنی بر بررسی شخصیت‌ها تصریح کرد: جلسات جدید آغاز شده است. حزب کارگزاران از ابتدا اعلام کرده که برنامه‌ محور است و ما ماه‌ها بر سر نوشتن و تدوین برنامه برای مانیفست سیاسی- اجتماعی حزب در انتخابات 1400 وقت گذاشتیم.خوشبختانه پیش نویس آن آماده شده و جدیدا هم وارد بحث انتخاب اشخاص شده‌ایم‌؛ افرادی که نه تنها شانس تاییدصلاحیت‌ شدن از سوی شورای نگهبان را دارند بلکه افرادی عملگرا و توانمند بوده تا بتوانند، وضعیت اقتصادی کشور را به سمت وضعیت مطلوبی سوق دهند که در حال حاضر در حد بحث و رایزنی‌های متعدد در حال انجام است و هنوز به نتیجه مشخص و صددرصدی نرسیده‌ایم.

او در پاسخ به این سوال که چه افرادی تاکنون مطرح شده یا می‌توانند مطرح شوند؟ اظهار کرد: در این باره، جمع بندی‌ صورت نگرفته چون لیست‌ها زیاد است و افراد متعددی نیز، مطرح هستند اما متاسفیم از این که افرادی در درون حزب کارگزاران هستند، که به دلیل بحث‌های ردصلاحیتشان، حزب ممکن است از پیشنهاد دادن و معرفی آنها صرف نظر کند.

گفتنی است حزب کارگزاران سازندگی ایران روز گذشته اعلام کرد که این حزب تیم پیشنهادی نامزد مشترک جبهه اصلاحات برای ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ را معرفی می‌کند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها