کد خبر: 604293
تاریخ انتشار :

بیانیه اتحادیه علمای مسلمان و اتحادیه علمای مغرب علیه سازش

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

اعلام سازش میان کشور مغرب و رژیم صهیونیستی، در دو روز گذشته واکنش‌های زیادی را در جهان اسلام برانگیخته است. شب گذشته (جمعه) نیز اتحادیه علمای مسلمان و اتحادیه علمای مغرب عربی در بیانیه‌های جداگانه‌ای این اقدام دولت رباط را محکوم کردند.

به نوشته وبسایت عربی۲۱، اتحادیه علمای مسلمان در این بیانیه بر موضع ثابت خود در قبال رژیم صهیونیستی به عنوان اشغالگر مسجد الاقصی و قدس و جولان سوریه تأکید و اعلام کرد که این رژیم درصدد اشغال دیگر مناطق اسلامی است.

این اتحادیه افزود: «اقدام سازش با رژیم اشغالگر، شرعا جائز نیست و تناسبی با جایگاه مغرب که ریاست کمیته قدس شریف را بر عهده دارد و موضع ملت مغرب ندارد. ملتی که همواره پشتیبان مردم فلسطین بوده است.»

این اتحادیه سپس از تمامی ملت‌های مسلمان خواست تا در انجام وظیفه خود در یاری‌رسانی به مردم فلسطین به هر نحوی کوتاهی نکنند.

اتحادیه علمای مغرب عربی (الجزائر، مغرب، تونس، لیبی و موریتانی) نیز در بیانیه‌ای با ابراز تأسف شدید از اقدام دولت مغرب در برقراری روابط با رژیم اسرائیل، خواستار تجدیدنظر در این خصوص شد.

این اتحادیه تأکید کرد که دولت‌های اسلامی نباید در قبال مسأله فلسطین با تسامح رفتار کنند و زیر بار فشارهای داخلی یا خارجی بروند.

دیوان پادشاهی مغرب شامگاه پنجشنبه هفته گذشته در بیانیه‌ای از برقراری روابط کامل دیپلماتیک، با رژیم صهیونیستی خبر داد و اما مدعی شد که این عادی‌سازی روابط تأثیری در موضع رباط در خصوص فلسطینیان نخواهد داشت.

منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها