کد خبر: 604306
تاریخ انتشار :

ابوالغیط: سیاست‌های برخی همسایگان به امنیت ملی عربی آسیب می‌زند

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب در جلسه پارلمان عربی گفت: تغییرات عمیق و سریع در جهان عرب در این دوره بیداری و هوشیاری و سرعت عمل و قدرت در موضع را می‌طلبد. دوره‌های تغییر و دگرگونی معمولا سخت‌ترین و مهم‌ترین دوره‌ها هستند. دستورکارهای جهان عرب پر از مسائل و موضوعات مختلفی است که بیشتر آن بسیار مهم هستند از اقتصاد گرفته تا سیاست و روابط خارجی تا مسائل اجتماعی. همگی مسائلی هستند که شهروند عربی را به خود مشغول می‌کنند.

ابوالغیط خواهان اقدام جمعی برای مقابله با سیاست‌های گروه‌های منطقه‌ای شد که به امنیت ملی کشورهای عربی آسیب می‌زند.

وی گفت: چالش‌هایی که منطقه در سطح امنیتی و استراتژیک با آن مواجه است، بی‌سابقه است. همچنان همسایگانی داریم که سیاست‌هایی را در پیش می‌گیرند که به امنیت ملی کشورهای عربی آسیب می‌زند و پاسخ ما باید به این چالش‌ها فراگیر باشد.

ابوالغیط گفت: پارلمان عربی مواضع قوی و واضحی دارد. با وجود همه این رخدادها مساله فلسطین و حق مردم فلسطین در تشکیل کشور مستقل در مرزهای چهارم ژوئن ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی در رأس چالش‌هااست. ما هرگز درباره این مسائل سکوت نمی‌کنیم.

ابوالغیط نقش پارلمان عربی و عملکرد خوب آن را در این موضوع به ویژه در ازای تحولات دوره اخیر مثل مخالفت با لطمه زدن به وضعیت حقوقی و تاریخی شهر قدس و مخالفت با اقدام آمریکا درباره به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را ستود.

ابوالغیط گفت: در دوره کنونی دولت آمریکا تلاش‌هایی برای از بین بردن راهکار تشکیل دو کشور بدون ارائه راهکار جایگزین و عادلانه و پایدار صورت گرفت. امیدواریم در دوره آتی شاهد تحرک جدی برای احیای روند مذاکرات و حل و فصل نهایی نزاع و پایان اشغال و تحقق صلح واقعی و پایدار در تمام منطقه باشیم.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها