کد خبر: 604431
تاریخ انتشار :

ارمنستان و جمهوری آذربایجان یکدیگر را به نقض آتش بس متهم کردند

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

وزارت امور خارجه ارمنستان روز یکشنبه در آنچه که اقدام تحریک کننده از سوی نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان خواند، حمله به برخی شهرک‌های ارمنستانی در منطقه «هادروت» را به شدت محکوم کرد.

به نوشته خبرگزاری «آرکا» ارمنستان مدعی شده که در 11 دسامبر (شنبه 22 آذر) نیروهای ویژه ارتش جمهوری آذربایجان به مناطق«هین تغلار» و «ختسبرد» در منطقه هادروت حمله کردند. بنابر اعلام وزارت خارجه ارمنستان، این حمله در حالی صورت گرفت که نیروهای صلح‌بان در مناطق یاد شده تاکنون مستقر نشده‌اند.

در این گزارش آمده است که در این حمله 6 نفر از نیروهای جمهوری خود خوانده منطقه قره باغ کوهستانی زخمی شدند. ارمنستان مدعی است که ارتش جمهوری آذربایجان امروز دوشنبه نیز به تحرکات خود در مناطق «شن» و «هین شن» ادامه دادند.

در بخشی از بیانیه وزارت خارجه ارمنستان آمده است، در حالیکه نقض آشکار تعهدات از سوی عالی‌ترین مقام نظامی و سیاسی جمهوری آذربایجان محکوم می‌شود، تاکید می‌شود که اقدام‌های صورت گرفته جهت کاهش اهمیت حضور نیروهای صلح‌بان روس در منطقه صورت گرفته است.

به دنبال انتشار گزارش‌هایی درباره نقض مجدد آتش بس در قره باغ کوهستانی، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان نیز روز یکشنبه با متهم کردن ارمنستان به نقض آتش بس از کشته شدن چهار نظامی خود در درگیری‌های تازه در این منطقه خبر داد.

براساس توافق آتش‌بس که روز 24 آبان میان مسکو، باکو و ایروان توافق شد، ارمنستان موظف شد اراضی اشغالی جمهوری آذربایجان را در آغ‌دام، کلبجر و لاچین را تا یک دسامبر تخلیه کند و کریدوری زمینی از نخجوان به آذربایجان ایجاد کند.

در مقابل جمهوری آذربایجان نیز متعهد شد ضمن توقف عملیات‌ها، کریدور «لاچین» را برای اتصال قره‌باغ به خاک ارمنستان تضمین کند. طبق این توافق، نیرو‌های حافظ صلح روسی به مدت پنج سال در این منطقه مستقر شده و در صورتی که لازم باشد این دوره تمدید خواهد شد.

منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها