کد خبر: 604468
تاریخ انتشار :

سیدحسین سجادی از شناخته‌شده‌ترین اعضای انجمن حجتیه درگذشت + عکس

سیدحسین سجادی از شناخته‌شده‌ترین اعضای انجمن حجتیه درگذشت + عکس
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، بسیاری از نیروهای سنتی و مذهبی موثر در انقلاب، ابتدا فعالیت‌های خود را در انجمن حجتیه که علیه بهاییت فعالیت می‌کرد، آغاز کردند؛ اما با پررنگ شدن گرایش‌های اسلام سیاسی در حوزه و دانشگاه و به‌ویژه انتقاد امام‌خمینی از جریان‌هایی که مبارزه را به انحراف می‌بردند، این طیف تضعیف و پس از انقلاب، به نیرویی حاشیه‌ای و مورد انتقاد جریان‌های خط امام تبدیل شد. سجادی از اعضای اولیه و بنیانگذاران انجمن بود که بعد از درگذشت مرحوم حلبی، عملا ریاست شورای انجمن را برعهده داشت. سجادی در سال‌های اخیر در منزل خود در حوالی خیابان دروس، مجالس سخنرانی داشت.

سیدحسین سجادی از شناخته‌شده‌ترین اعضای انجمن حجتیه درگذشت + عکس

او از اعضای اولیه و بنیانگذاران انجمن بود که بعد از درگذشت مرحوم حلبی، عملا ریاست شورای انجمن را برعهده داشت.

سجادی در سال‌های اخیر در منزل خود در حوالی خیابان دروس، مجالس سخنرانی داشت که یکبار با حمله‌ برخی عناصر به این مجلس زخمی شد.

سال ۹۷ خبرگزاری مهر درباره‌ی این انجمن نوشت:‌ «انجمن خیریه حجتیه مهدویه، تشکیلاتی با هدف مبارزه با بهائیت و فراهم کردن زمینه ظهور امام عصر، که در سال ۱۳۳۲ش توسط شیخ محمود حلبی تأسیس شد. فعالیت‌های این تشکیلات پیش از انقلاب اسلامی مورد تأیید مراجع تقلید بود. گرایش غیرسیاسی انجمن حجتیه در سال‌های منتهی به پیروزی انقلاب اسلامی، موجب بدبین شدن انقلابی‌ها به آن شد. بعد از انقلاب، این تشکل دچار انشعاب شد. برخی اعضا به انقلابی‌ها نزدیک شدند و برخی‌ دیگر، همان روال گذشته را ادامه دادند.

انجمن حجتیه ۵ مرداد سال ۶۲ پس از اشاره به سخنان امام خمینی درباره عملکرد مغایر با اهداف نظام جمهوری اسلامی، تعطیلی فعالیت خود را اعلام کرد. در بیانیه‌ای که به همین مناسبت انتشار پیدا کرده بود، با اشاره به اظهارات امام خمینی آمده بود که انجمن تصور نمی‌کرده است مخاطب سخنان امام باشد اما بعد از تحقیق محرز شده است که مخاطب انجمن حجتیه است و لذا از این تاریخ، تمامی جلسات و خدمات انجمن تعطیل شد و اعلام کردند که هیچ کس مجاز نیست تحت عنوان این انجمن، کوچک‌ترین فعالیتی کند».

منبع: انتخاب

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها