کد خبر: 604602
تاریخ انتشار :

آخرین جزئیات از تصمیم اصلاح طلبان برای انتخابات 1400

آخرین جزئیات از تصمیم اصلاح طلبان برای انتخابات 1400
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، دبیرکل حزب مجمع ایثارگران اصلاح‌طلب از به نتیجه رسیدن رایزنی‌ها درخصوص سازوکار انتخاباتی اصلاح‌طلبان تا پایان آذر ماه خبر داد.

جواد امام فعال سیاسی و دبیرکل حزب مجمع ایثارگران اصلاح‌طلب در خصوص آخرین وضعیت روند تدوین مانیفست یا سازوکار این جریان سیاسی پیرامون انتخابات آتی، گفت: این موضوع همچنان در دستور کار شورای هماهنگی احزاب اصلاح‌طلب است. بحث های مرتبط با آن انجام شده و از آنجا که قرار است تصمیمی که گرفته می‌شود اجماعی و مورد توافق همه احزاب باشد اندکی زمان می‌برد. فکر می‌کنم فرآیند بررسی و به نتیجه رسیدن درخصوص نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان تا پایان ماه جاری به اتمام رسیده و نتیجه آن اعلام شود.

وی ادامه داد: البته ما در این زمینه مشکلی نداریم بلکه خواستار مشارکت در انتخاباتی هستیم که مفهوم انتخابات و آن چیزی که هدف قانون اساسی بوده است، در آن شکل بگیرد. انتخاباتی که باعث دلزدگی مردم شود و در آن یک مشارکت حداقلی مانند انتخابات ۹۸ را شاهد باشیم، نه انتخابات است و نه مردم نسبت به آن اقبال نشان می‌دهند. ما باید انتخاباتی برگزار کنیم که نقش مردم دیده شود و انتخابات بدون حضور مردم، انتخابات نخواهد بود.

مدیرعامل بنیاد باران پیرامون تصمیم‌گیری اصلاح‌طلبان نسبت به حضور یا عدم حضور در انتخابات، اظهار داشت: ما درخصوص شرکت در انتخابات مساله‌ای نداریم و اصلاح‌طلبان حتما در انتخاباتی که رقابتی، عادلانه، قانونی و در تراز قانون اساسی باشد؛ به شرط حضور کاندیدای اصلاح‌طلبی که دارای پایگاه اجتماعی بوده و مورد توافق نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان باشد، شرکت می‌کنند. اما اگر قرار باشد برای ما از قبل کاندیدایی را تدارک ببینند که صرفا برند اصلاح‌طلب داشته باشد اما در میان اصلاح‌طلبان و مردم مقبولیت نداشته و مورد اجماع نباشد، قاعدتاً شرایط متفاوت می‌شود. به عبارت ساده‌تر اصلاح‌طلبان باید بتوانند خودشان کاندیدا معرفی کنند نه اینکه برای آن‌ها تعیین شود.

وی در پایان و در پاسخ به این سوال که نهاد اجماع‌ساز اصلاح طلبان شورای عالی سیاستگذاری خواهد بود یا نهاد دیگری جایگزین آن می‌شود، بیان داشت: ما در حوزه نهاد اجماع‌ساز یک تجربه مانند شورای عالی داریم و با توجه به نقص‌ و نقدهایی که متوجه این نهاد بود، با برطرف کردن آن‌ها تلاش می‌کنیم تا ان‌شاء‌الله شاهد شکل‌گیری نهادی باشیم که هم شورایعالی سیاستگذاری و هم شورای هماهنگی در آن تقویت شده باشد و یک نهاد جدی‌تری را بتوانیم به مردم معرفی کنیم.

منبع: ایلنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها