کد خبر: 604786
تاریخ انتشار :

تعویق رأی‌گیری برای طرح انحلال کنست

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

جلسه رأی‌گیری درباره طرح انحلال پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) که عصر سه‌شنبه برگزار شد، با «اطاله بررسی» (فیلی‌باستر) توسط نمایندگان حزب لیکود به ریاست «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم، به هفته بعد موکول شد.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل»، علی‌رغم اینکه اعضای پارلمانی حزب «آبی‌وسفید» به ریاست «بنی گانتز» وزیر جنگ، طرح انحلال کنست را با حمایت احزاب اپوزیسیون به جلسه روز دوشنبه صحن عمومی آورده بودند اما «یاریو لِوین» رئیس کنست (که هم‌حزبی نتانیاهو نیز هست) این طرح را به آخرین مورد بررسی در دستورکار روز سه‌شنبه تغییر جایگاه داد.

بعد از آن، حزب لیکود با کمک متحدان خود ترفند اطاله بررسی این طرح را اجرا کردند تا رأی‌گیری بر سر آن به تعویق بیافتد؛ بدین صورت که نزدیک به ۶۰ نماینده از حزب لیکود و احزاب متحدش خواستار صحبت درباره این طرح در صحن عمومی شدند و از سوی دیگر فراکسیون ارتودکس‌های افراطی (از احزاب متحد نتانیاهو) به بهانه‌های مذهبی خواستار پایان جلسه در ساعت ۴ عصر شد.

بدین ترتیب رأی‌گیری درباره طرح انحلال کنست به دلیل پایان فرصت اداری جلسه روز سه‌شنبه صحن عمومی، به هفته بعد موکول شد تا نتانیاهو یک هفته دیگر نیز تصویب برگزاری انتخابات زودهنگام در فلسطین اشغالی را به تعویق انداخته باشد.

تداوم اختلاف نظر حزب آبی‌وسفید با حزب لیکود بر سر لایحه بودجه، باعث شده نتانیاهو جداََ به فکر منحل کردن کابینه و برگزاری انتخابات زودهنگام بیافتد. حزب لیکود بودجه‌ای یک ساله و با فراگیری کمتری را پیشنهاد داده اما حزب آبی‌وسفید تاکید می‌کند لایحه بودجه باید دو ساله و مطابق با توافقات کابینه تنظیم شود.

دبیر فراکسیون حزب آبی‌وسفید در کنست که ریاست کمیته مسکن را نیز برعهده دارد، گفت تاریخ پیشنهادی برای برگزاری انتخابات در طرح انحلال کنست، ۱۶ مارس (۲۶ اسفند) است.

با این حال امروز، «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ پیشین این رژیم و رئیس حزب «اسرائیل بیتُنا» از سران دو حزب اپوزیسیون این رژیم دعوت کرده برای ممانعت از پیروزی حزب لیکود و تداوم نخست‌وزیری نتانیاهو، ائتلاف کنند.

منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها