کد خبر: 604826
تاریخ انتشار :

اختلاف میان مقامات اطلاعاتی آمریکا در مورد نقش چین در انتخابات

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

دونالد ترامپ رییس جمهوری شکست خورده آمریکا در انتخابات ۲۰۲۰ بعد از عدم موفقیت در ابطال نتایج انتخابات از طریق دعاوی حقوقی هم اکنون به دنبال ورود دستگاه های اطلاعاتی به موضوع دخالت خارجی در انتخابات، بویژه پررنگ کردن نقش چین و تاثیرگذاری آن بر انتخابات است.

در همین رابطه شبکه بلومبرگ به نقل منابع آگاه نوشت: "جان راتکلیف" مدیر اطلاعات ملی دولت ترامپ قرار بود گزارشی در مورد نقش عوامل خارجی در نتایج انتخابات ۲۰۲۰ به کنگره ارائه دهد اما به دلیل وقوع اختلاف میان وی با دیگر مقامات اطلاعاتی آمریکا وی از ارائه این گزارش منصرف شد.

به دنبال اختلاف میان مقامات اطلاعاتی، راتکلیف که قرار بود گزارش خود به نمایندگان را در روز جمعه ارائه دهد از تایید و صدور این گزارش منصرف شد.

به گفته منابع بلومبرگ، راتکلیف می خواهد گزارش تهیه شده منعکس کننده تهدیدات امنیت ملی باشد که تلاش های چین ایجاد کرده است.

راتکلیف و سایر منصوبان ترامپ از جمله رابرت اوبراین مشاور امنیت ملی، مایک پمپئو وزیر امور خارجه و ویلیام بار دادستان کل آمریکا در تابستان امسال پیشنهاد کردند که چین تهدید انتخاباتی بزرگتری نسبت به روسیه است، حتی اگر ارزیابی های اطلاعاتی در آن زمان این ادعا را پشتیبانی نمی کند.

چین پیش از این ادعاهای دولت ترامپ مبنی بر تلاش برای دخالت در انتخابات را نادرست خوانده بود.

اختلاف در مورد نقش چین در انتخابات در حالی مطرح می شود که دولت ایالات متحده در تلاش است خسارت ناشی از حمله هکری ویرانگر به سازمان های دولتی که منتسب به روسیه است را ارزیابی کند.

برخی از تحلیلگران می گویند اطلاعات جدید نشان می دهد که تلاش چین برای نفوذ در انتخابات ایالات متحده بسیار گسترده تر از گزارش قبلی آژانس های جاسوسی در سال گذشته بود.

در مقابل نیز دیگران معتقدند که چین حداقل تلاش خود را انجام داده یا هرگز طبق برنامه های خود عمل نکرده است.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها