کد خبر: 604965
تاریخ انتشار :

دیدار عمران خان با هیات طالبان

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، عمران‌خان روز جمعه در اسلام‌آباد میزبان اعضای هیات طالبان به ریاست «ملاعبدالغنی برادر» معاون سیاسی این گروه بود.

دفتر نخست وزیری پاکستان هدف از سفر اعضا طالبان به این کشور و دیدار با عمران‌خان و سایر مقامات را بخشی از تلاش‌های جدی اسلام‌آباد برای تسهیل در روند صلح افغانستان و دستیابی به صلح، ثبات و اتحاد مستقل در این کشور عنوان کرد.

در بیانیه مذکور آمده است: عمران‌خان با ابراز نگرانی عمیق نسبت به تشدید خشونت‌ها در افغانستان، از همه طرف‌ها خواست تا ضمن کاهش خشونت در مسیر برقراری آتش بس حرکت کنند.

وی ضمن تاکید بر اینکه افغانستان راهکار نظامی نداشته و ذی نفعان داخلی این کشورباید از فرصت تاریخی جهت پیشبرد گفتگو‌های بین افغانی استفاده کنند، افزود: تمام گروه‌های داخلی افغانستان باید با در نظر گرفتن تحولات اخیر، به گفتگو‌ها میان خود ادامه دهند.

نخست وزیر پاکستان تاکید کرد که گفتگو‌های بین افغانی تنها راهکار سازنده و موثر برای دستیابی به صلح و ثبات پایدار به رهبری تمامی ذی نفعان این کشور خواهد بود.

وی نسبت به آنچه که بدخواهان صلح در افغانستان خواند، هشدار داد و افزود: باید مراقب نقش تخریبی برخی عناصر باشیم، زیرا آنان درصدد از بین بردن روند صلح هستند.

براساس این گزارش، این سومین بازدید رسمی هیات سیاسی طالبان از اسلام‌آباد است که آخرین آن سوم شهریور ماه امسال صورت گرفت.

«شاه محمود قریشی» وزیر امور خارجه پاکستان روز چهارشنبه پس از دیدار با هیات سیاسی طالبان ضمن تاکید بر لزوم گام مشترک همه طرف‌ها برای تشدید خشونت‌ها در افغانستان، گفت: دور بعدی گفتگو‌های بین افغانستانی از ۱۶ دیماه (۵ ژانویه ۲۰۲۱) آغاز می‌شود.

نخستین سفر رسمی گروه طالبان به پاکستان ۱۱ مهرماه سال گذشته انجام شد. در جریان این بازدید هیات ۱۲ نفره طالبان در اسلام‌آباد با وزیر خارجه و رئیس دستگاه اطلاعات و امنیت پاکستان (آی‌اس‌آی) دیدار کردند.

منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها