کد خبر: 605074
تاریخ انتشار :

آخرین کنسولگری‌های آمریکا در روسیه تعطیل می‌ شود

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

شبکه سی ان ان گزارش داد، وزارت امور خارجه آمریکا براساس نامه ۱۰ دسامبر (۲۰ آذر ماه) به کنگره اعلام کرده که قصد دارد هم زمان با آماده شدن جو بایدن رئیس جمهوری منتخب برای به دست گرفتن قدرت و تنش زیاد با مسکو، کنسولگری هایش را در شهر ولادیوستک در خاور دور تعطیل و فعالیت کنسولگری خود را در یکاترینبرگ تعلیق کند.

سی ان ان با اشاره به این نامه افزود: این اقدام در واکنش به چالش ها و مشکلات برای تامین کارکنان نمایندگی های ایالات متحده در روسیه در پی اعمال محدودیت بر شمار کارکنان نمایندگی های سیاسی آمریکا و بن بست میان واشنگتن و مسکو بر سر صدور روادیدهای سیاسی صورت می گیرد.

۱۰ دیپلمات آمریکایی مشغول به کار در این کنسولگری ها به سفارتخانه این کشور در مسکو انتقال خواهند یافت و ۳۳ کارمند محلی آنها بیکار خواهند شد.

سی ان ان بر اساس این نامه افزود: قرار نیست اقدامی در باره کنسولگری های روسیه در خاک آمریکا صورت گیرد. با بسته شدن این نمایندگی های آمریکا، سفارتخانه این کشور در مسکو آخرین نمایندگی دیپلماتیک واشنگتن در روسیه خواهد بود.

مسکو در مارس ۲۰۱۸(فروردین1397) هم زمان با شعله ور شدن اختلاف دوجانبه برسر مسموم شدن سرگئی اسکریپال در خاک انگلیس، دستور تعطیلی کنسولگری ایالات متحده در سن پترزبورگ را داد. هنوز مشخص نیست که این تعطیلی ها پیش از آغاز به کار بایدن در ۲۰ ژانویه (اول بهمن ماه) اجرا شود.

وزارت امور خارجه آمریکا به درخواست اظهارنظر در این باره پاسخ نداده است.

به گزارش ایرنا، مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه، مسکو را به کمک به حمله سایبری نابود کننده به چند سازمان و نهاد دولت ایالات متحده متهم کرد که به گفته کارشناسان امنیتی، امکان دسترسی نامحدود هکرها را به سامانه های بسیار مهم مخابراتی و اطلاعاتی و شبکه های انتقال برق این کشور فراهم می کرد.

یوهانس آبراهام مدیر اجرایی گروه انتقال قدرت بایدن، این حمله سایبری را موجب نگرانی شدید دانست و گفت: حملات سایبری در دوره دولت تازه با واکنش بسیار پرهزینه روبه رو خواهد شد.

مسکو این اتهامات را رد و اشاره کرده که شاهدی دال بر حمایت از این ادعا که «هکرهای روسیه» به سامانه های رایانه ای حمله کرده اند وجود ندارد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها