کد خبر: 605785
تاریخ انتشار :

عمرو موسی: انقلاب ۲۵ ژانویه واکنش طبیعی به اهمال مطالبات مردمی بود

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، عمرو موسی، دبیرکل اسبق اتحادیه عرب در مصاحبه با برنامه "حدیث قاهره" که از کانال ماهواره ای "قاهره و مردم" و وبسایت "المصراوی" پخش شد، گفت، کسی که به دقت وضعیت سیاسی مصر و جهان عرب در سال ۲۰۱۱ را پیگیری کند درمی یابد که شهروند عرب دیگر به پذیرش روند حکومت ادامه نمی دهد.

وی افزود، طبیعی بود که این شهروند مادامی که رهبرانش مطالباتش را پاسخ ندهند، خشم خود را ابراز کند و شروعش هم از تونس بود.

موسی گفت، در آن زمان به حسنی مبارک، دیکتاتور مصر بابت این مساله هشدار داده و به او گفته که انقلاب تونس از مصر دور نیست و مبارک هم جواب داده تونس با مصر فرق دارد.

دبیرکل اسبق اتحادیه عرب می گوید، گزارش هایی که در دو سال قبل از وقوع انقلاب در مورد رضایت مردم مصر به مبارک می رسید، کامل نبود.

وی گفت، نارضایتی کاملا واضحی در مصر وجود داشت و آنچه ۲۵ ژانویه رخ داد واکنش طبیعی به نادیده گرفته شدن مطالبات شهروندان بود.

انقلاب ۲۰۱۱ مصر مجموعه‌ای از راهپیمایی‌ها، اعتراضات و نافرمانی‌های مدنی است که از ۲۵ ژانویه ۲۰۱۱ آغاز شد و به استعفای حسنی مبارک در ۱۱ فوریه ۲۰۱۱ و ایجاد حکومتی نظامی در کشور منجر شد. این انقلاب با الهام از انقلاب تونس صورت گرفت. معترضان مصری، اهداف خود را خیزش علیه شکنجه، فقر، فساد و بی‌کاری اعلام کردند و خواهان سرنگونی حکومت حسنی مبارک، لغو قانون شرایط اضطراری، افزایش حداقل دستمزدها، پایان دادن به خشونت‌ها و مهم‌تر از همه، روی کار آمدن یک حکومت مردمی اعلام کردند.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها