کد خبر: 605837
تاریخ انتشار :

اشک تمساح ترامپ برای بیکاران

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش بامداد شنبه ایرنا، دونالد ترامپ که در هفته گذشته پیش از عازم شدن به تعطیلات بسته حمایتی ۹۰۰ میلیارد دلاری کنگره را وتو کرده بود، ساعتی پیش در پیام توییتری نوشت: تماس ها و دیدارهای بسیاری در پالم بیج فلوریدا صورت گرفته است، چرا سیاستمداران نمی خواهند به جای ۶۰۰ دلار به مردم ۲۰۰۰ دلار بدهند.
ترامپ افزود: کرونا تقصیر آنها نبود، بلکه تقصیر چین بود. پول مردم ما را بدهید!
رییس جمهوری آمریکا در حالی مدعی حمایت از بیکاران کرونایی در امریکا است که در دوران ریاست جمهوری وی در سال ۲۰۲۰ دو بسته حمایتی کنگره از ماه جولای (تیرماه) پایان یافته و هنوز واشنگتن تصمیم جدی برای حمایت از حقوق بیکاران نگرفته است.
ترامپ همچنین در حالی خود را فردی حامی بیکاران نمایش می دهد که به خوبی می داند اگر دولت آمریکا به جای ۶۰۰ دلار در هفته به بیکاران ۲۰۰۰ دلار بدهد، فشار اقتصادی وارد شده به دولت وی نیست بلکه دولت تازه شکل گرفته جو بایدن باید متحمل این فشار اقتصادی باشد.
به دنبال تاثیر شیوع ویروس کرونا در آمریکا، کسری بودجه این کشور به سه تریلیون دلار به بالاترین میزان در تاریخ این کشور رسیده است.
کسر بودجه فعلی دو برابر بالاترین میزان کسر بودجه ثبت شده آمریکا در سال ۲۰۰۹ است.
اگرچه کنگره در هفته گذشته بسته حمایت مالی ۹۰۰ میلیارد دلاری کرونا را به تصویب رساند اما دونالد ترامپ با وتوی آن حاضر به پذیرش چنین بسته ای نشد و هم اکنون در روزهای پایانی سال، میلیون ها آمریکایی در معرض خطر از دست دادن مزایای مهم بیکاری هستند.
بسته حمایتی که توسط کنگره به امضا رسیده شامل دو برنامه کمک های مالی به بیکاران است که طبق یکی از این برنامه ها بیکاران در آمریکا تا اوایل ماه مارس (خرداد) بیمه بیکاری در حدود ۳۰۰ دلار در هفته دریافت خواهند کرد.
در برنامه دوم بسته حمایتی وام های گسترده برای مشاغلی که از کرونا آسیب دیده اند در نظر گرفته شده است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها