کد خبر: 605842
تاریخ انتشار :

این حفاظت پس از پایان دولت ترامپ هم ادامه می‌یابد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

کیهان نوشت: مجله امریکایی واشنگتن اگزماینر گزارش داد هراس دولت دونالد ترامپ از احتمال انتقام ایران موجب شده‌ تا محافظت از مایک پمپئو، وزیر خارجه این کشور پس از پایان دولت ترامپ به مدت نامحدود توسط سرویس امنیت دیپلماتیک ادامه یابد.
این نشریه آمریکایی با اعلام این خبر نوشت: کنگره در قالب بخشی از لایحه کلیات بودجه که به تازگی به تصویب رسید، مبلغی بالغ بر ۱۵ میلیون دلار به امر محافظت از مقامات اختصاص داد. در این مصوبه آمده است که محافظت از آن دسته از مسئولان ارشد وزارت امور خارجه که به تشخیص وزیر امور خارجه و مشورت رئیس اطلاعات ملی... با تهدید جدی و باورپذیر از طرف یک قدرت خارجی مواجهند، مجاز است. این محافظت «در ابتدا به مدت حداکثر تا ۱۸۰ روز» تمدید می‌شود و «برای دوره‌های متوالی ۶۰ روزه قابل تمدید است.»
در شرایطی که دوران زمامداری ترامپ رو به پایان است و با توجه به ترور یکی از دانشمندان ارشد ایران به دست اسرائیل که همین اواخر اتفاق افتاد، احتمال انتقام گرفتن ایران بسیار پررنگ‌تر شده است.
واشنگتن اگزماینر در پایان تصریح کرد: در نهایت، دغدغه‌ها درخصوص امنیت پمپئو پس از کنار رفتن دولت مستقر مبتنی بر گزارشات و تحلیل‌های اطلاعاتی موثق هستند. این اقدام امنیتی مکمل قابل توجیه است و برای آینده قابل پیش‌بینی لازم و ضروری است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها