کد خبر: 605931
تاریخ انتشار :

فرماندهی عملیات مشترک عراق: اوضاع در بغداد آرام است

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سرتیپ «تحسین الخفاجی» سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق خبر داد که اوضاع در بغداد آرام بوده و نیروهای امنیتی استقرار خود در خیابان‌های پایتخت را افزایش داده‌اند.

وی که با شبکه خبری اسکای‌نیوز مصاحبه می‌کرد، تاکید کرد: «حمایت از امنیت هیئت‌های دیپلماتیک از مهمترین اولویت‌ها به شمار می‌آید.»

الخفاجی اضافه کرد که دستورهایی داده شده که نیروهای امنیتی عراق طی روزهای آینده در آماده باش قرار داشته باشند.

سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق گفت که وظیفه نیروهای امنیتی فراهم کردن امنیت هیئت‌های دیپلماتیک و جلوگیری از وقوع هرج و مرج بوده و نیروهای امنیتی عراق با هر چالشی به شدت برخورد خواهد کرد.

وی گفت: «اراده‌ای برای اعمال حاکمیت قانون وجود داشته و در برخورد با هرگونه وضعیتی که وجهه عراق در جامعه بین‌المللی را خدشه دار می‌کند جدی هستیم.»

«مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق و فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق نیز شب گذشته در بغداد، گشتی شبانه انجام داد و دفتر اطلاع‌رسانی نخست‌وزیری عراق اعلام کرد که نخست‌وزیر اقدام به بازدید شبانه از اوضاع در برخی از مناطق پایتخت کرده است.

«محمود الربیعی» سخنگوی دفتر سیاسی جنبش عصائب اهل الحق عراق نیز بامداد امروز اعلام کرد که اعضای این جنبش هیچ حضور نظامی در بغداد ندارند.

به گزارش شبکه خبری المیادین، وی در ادامه گفت که هرگونه فیلم یا تصویری که درباره حضور یا استقرار نظامی اعضای جنبش عصائب اهل الحق منتشر می‌شود قدیمی بوده یا متعلق به افرادی است که آنها را نمی‌شناسیم.

وی هشدار داد که برخی به دنبال ایجاد فتنه و هیاهوی رسانه‌ای پوچ هستند.

در پی تنش‌های اخیر در بغداد برخی کانال‌های خبری اقدام به انتشار فیلم‌هایی از استقرار نظامیان وابسته به جنبش عصائب اهل الحق کردند.

منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها