کد خبر: 606044
تاریخ انتشار :

فیلیپین به خاطر واکسن آمریکا را تهدید کرد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به نقل از نیکی آسیا، رودریگو دوترته، رئیس جمهور فیلیپین، آمریکا را تهدید کرد، در صورتی که واکسن کرونا به این کشور آن گونه که توافق شده تحویل داده نشود، از پیمان نظامی با واشنگتن خارج خواهد شد.

تاخیر در تحویل واکسن کرونا به فیلیپین باعث شدت گرفتن انتقادات جدی علیه دولت این کشور شده و حالا دوترته تلاش می‌کند، تا از پیمان نظامی با آمریکا به عنوان یک اهرم فشار علیه واشنگتن برای دریافت واکسن استفاده کند.

وی طی یک نشست با اعضای کابینه فیلیپین و کمیته مقابله با کرونای این کشور گفت: اگر آنها حداقل 20 میلیون دز واکسن را به فیلیپین تحویل ندهند، باید خاک فیلیپین را ترک کنند، بدون واکسن اینجا نباید بمانند.

در ماه نوامبر دوترته با آمریکا توافق کرده بود که پیمان نظامی سال 1998 با آمریکا را 6 ماه دیگر تمدید کند.

در حالی فیلیپین و دولت این کشور به خاطر عدم توانایی برای بستن قرارداد با شرکت فایزر از دریافت واکسن محروم هستند که دیگر همسایه‌های آسیایی این کشور نظیر سنگاپور و اندونزی به زودی واکسن‌های خریداری شده از شرکت آمریکایی را دریافت خواهند کرد.

اوایل ماه جاری وزیر امور خارجه فیلیپین گفته بود که به کمک وزارت امور خارجه آمریکا توانسته برای دریافت 10 میلیون دز واکسن فایزر با شرکت‌ آمریکایی توافق کند و قرار بود، این واکسن‌ها از ماه ژانویه 2021 به دولت فیلیپین تحویل شود، اما به نظر می‌رسد، این توافق قبل از نهایی شدن شکست خورده است.

در حالی که گفته می‌شود وزارت بهداشت فیلیپین مقصر بهم خوردن توافق است، اما وزیر بهداشت این کشور با رد این مسئله می‌گوید: طرف‌های آمریکایی هرگز متعهد به انجام تعهدات خود نبودند.

منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها