کد خبر: 606128
تاریخ انتشار :

رئیس قوه قضاییه: در ۸۸ دشمن به دنبال عقده گشایی بود / در فتنه ۹۸، سخن و فریاد رهبری این بود که همه بدانید در چه شرایطی هستیم و تحلیل درست کنیم

رئیس قوه قضاییه: در ۸۸ دشمن به دنبال عقده گشایی بود / در فتنه ۹۸، سخن و فریاد رهبری این بود که همه بدانید در چه شرایطی هستیم و تحلیل درست کنیم
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی در نشست فصلی شورای عالی قوه قضاییه با شورای قضایی استان‌ها که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، گفت: آن چه در این جلسه به آن اشاره می‌کنم موضوع سند تحول است. از ابتدای ماموریتم در قوه قضاییه آن چه که رهبری امر فرمودند ارائه یک برنامه‌ای مبتنی بر تحول بود که در حکم به آن اشاره شد و فرمودند همین برنامه دنبال شود.

وی ادامه داد: بنا شد از همان ابتدا آن چه که وعده داده شده است به عنوان تحول عملی شود و یک نقشه راه باشد، در واقع سند تحول برای اقداماتی باید انجام گیرد که هم تضمین اجرای عدالت باشد و هم از ظرفیت قانون اساسی برای قوه قضاییه استفاده شود.

رئیسی افزود: ظرفیت سیاست‌های ابلاغی برای قوه قضاییه برنامه‌های توسعه اول تا ششم است که وجود دارد. باید از همه آن چه که به عنوان اسناد بالادستی است و از بیانات امام بزرگوارمان و رهنمود‌های مقام معظم رهبری در این موضوع به درستی استفاده کرد.

رئیس قوه قضاییه: عشق مردم به حضرت زهرا (س) و شناخت سلوک او موجب شد که در مواجهه با فتنه‌ها به ایشان تأسی کنند.

رئیسی با تسلیت سالروز شهادت حضرت صدیقه طاهره (س) دستیابی به شخصیت ایشان را سخت خواند.

وی افزود: معرفت نسبت به ایشان فقط در حیطه خداوند، رسول خدا (ص)، امیرالمومنین (ع) و اولیاء خداست و شناخت مقام ملکوتی ایشان مستلزم این است که مفهوم کوثر و مقام ام ابی‌ها را بشناسیم.

رییس دستگاه قضا گفت: موضوع ممکن برای ما این است که نسبت به مقام ایشان معرفت پیدا کنیم و جایگاه این مقام ارزشمند را بشناسیم.

رئیس قوه قضاییه سخنان، زندگی و فرزندداری حضرت زهرا (س) در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی ایشان را نقش آفرین خواند و افزود: حضرت زهرا (س) در مواجهه با فتنه‌ها و در دفاع از دین و ارزش‌های الهی با خطبه‌های آتشین ایستادگی می‌کردند و نقاب از چهره نفاق برمی داشتند و دفاع از ولایت در ایشان به گونه‌ای بود که فتنه و فتنه گران برملا می‌شدند.

رئیسی گفت: عشق مردم ما به حضرت زهرا (س) موجب شد که در مواجهه با فتنه‌ها به ایشان تأسی کنند و در فتنه ۸۸ دشمن به دنبال آن بود تا از کینه‌هایی که به انقلاب، انقلابیون و نظام اسلامی داشت، عقده گشایی و به اهداف و امیال پلیدش دست پیدا کند، اما ملت فاطمی ما در سنگر ولایت نشان دادند که میثاق محکمی با ولایت دارند و با بصیرت هستند.

رئیس قوه قضاییه گفت: قضات به عنوان نخبگان باید فهم سیاسی و تحلیل درست از شرایط داشته باشند و این خواست رهبری از نخبگان است.

او گفت: کسی که چشم دل ندارد راه زندگی و دوست و دشمن را نمی‌شناسد و ما باید از مقتدای بصیرت آفرین مان یاد کنیم که چگونه در ایام فتنه ۹۸ فصل الخطاب شدند و مردم را هوشیار کردند که چگونه فتنه را بشناسیم و فهم شجاعانه و تحلیل درست نسبت به اوضاع و وضعیت پیدا کنیم که این خیلی مهم است.

وی گفت: سخن و فریاد رهبری آن روز این بود که همه بدانید در چه شرایطی هستیم و تحلیل درست کنیم. موضع گیری درست، مستلزم تحلیل درست است و باید در شرایطی که جاده غبارآلود است و عده‌ای می‌خواهند حق را باطل و باطل را حق جلوه دهند راه را بشناسیم و بدانیم که فتنه گران فتنه می‌کنند.

رئیس قوه قضاییه شناخت فتنه و ابعاد آن را ضروری خواند و افزود: باید دست دشمن را در فتنه دید و آن روز دشمن اعلام کرد که درب سفارتخانه هایش باز است و همه رسانه هایشان در اختیار جریان فتنه بود و آن‌ها احساس می‌کردند که جای پایی در کشور پیدا کرده اند و در این شرایط بود که مردم ما چشمانشان بسیار خوب باز بود و براساس بصیرتشان عمل کردند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: در تاریخ اسلام خیلی‌ها در مقابل مردان حقیقت ایستادند و گله ما از آن‌هایی است که مسلمان بودند نه کافر و گله ما از مسلمانان بی بصیرتی بود که مولا امیرالمومنین (ع) را خانه نشین کردند؛ در مقابل امام مجتبی (ع) ایستادند و به اباعبدالله شمشیر کشیدند و بدون بصیرت بودند.

وی افزود: تاکید مقام معظم رهبری به عنوان حکیم فرزانه به همه اقشار این بود که بصیرت داشته باشند و ما در آستانه ۹ دی روز بصیرت و میثاق با ولایت در تأسی از مقام صدیقه طاهره فهم دقیق از شرایط را ضرورتی انکارناپذیر می‌دانیم و باید در این شرایط فراز و فرود‌ها را شناخت.

رئیس قوه قضاییه گفت: قضات هم باید فهم سیاسی و تحلیل درستی از شرایط داشته باشند و همه باید در بصیرت افزایی گام برداریم و شرایط را بشناسیم تا دشمن نتواند اهداف پلیدش را پیش ببرد.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به این که برخی واژه سیاسی را خوب تعریف نمی‌کنند، افزود: مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان و طلاب فرموده بودند که دانشجو و طلبه ما باید سیاسی باشد و برخی فکر می‌کردند که منظور ایشان این است که بروند عضو فلان حزب و دسته سیاسی شوند در حالی که منظور ایشان این بود که سیاسی بودن به معنای شناختن جامعه و ضرورت‌های آن است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها