کد خبر: 606229
تاریخ انتشار :

خواهر یک فعال زندانی : چرا سفیر ریاض شکنجه را در عربستان پنهان می کند

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

روزنامه نروژی داگبلات روز دوشنبه افزود: دادگاه عربستان لجین الهذلول فعال حقوق بشر سعودی را به ۵ سال و ۸ ماه زندان محکوم کرده است.

دستگاه حاکمیت عربستان در اکتبر (آبان) سال جاری، امال یحیی المعلمی را به عنوان سفیر جدید این کشور به نروژ اعزام کرد. این برای بار دوم است که یک زن به عنوان سفیر عربستان در کشورهای بین الملل انتخاب می شود.

خواهر الهذلول در ادامه به این روزنامه گفت : المعلمی سفیر جدید ریاض در نروژ عضو کمیسیون حقوق بشر این عربستان است و او برای رسیدگی به موضوع شکنجه به زندان رفته است.

به گفته لینا الهذلول، در زندان اگرچه خواهر من در مورد شکنجه با وی سخن گفته بود اما المعلمی در پاسخ به خواهرم گفته بود که نمی تواند به وی کمکی کند.

روزنامه نروژی داگبلدت از سفارت عربستان سعودی در این باره نظر خواسته است، اما تاکنون هیچ کس در سفارت به سوالات داگبلادت پاسخ نداده است.

امال المعلمی هم اکنون مدیر کل همکاری های بین المللی کمیسیون حقوق بشر عربستان سعودی (HRC) است. وی پیش از این سمت دستیار دبیر کل در مرکز گفتگوی ملی پادشاه عبدالعزیز عربستان سعودی را بر عهده داشت.

لجین متولد سال ۱۹۸۹ فعال سعودی در زمینه حقوق زنان است. او در سال ۲۰۱۴ در حال رانندگی و عبور از مرز مشترک عربستان و امارات برای اولین بار بازداشت شد. او در ماه می ۲۰۱۸ در راستای موج بازداشت فعالان مدافع حقوق بشر در عربستان به دلایل ناشناخته‌ای برای دومین بار دستگیر و زندانی شد و هم اکنون نیز در بازداشت بسر می‌برد.

زنان زیادی در زندان های عربستان بسر می برند و آنان پشت درهای بسته دادگاه ها و ناعادلانه محاکمه و محکوم می شوند.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها