کد خبر: 606243
تاریخ انتشار :

احمدی‌نژاد قصد افشاگری دارد؟ + جزئیات

احمدی‌نژاد قصد افشاگری دارد؟ + جزئیات
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز؛ محمود احمدی‌نژاد در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی الشرق به موضوعاتی درباره انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ و حضورش در این انتخابات پرداخته است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه چرا حاضر به گفتگو درباره حضورش در انتخابات ۱۴۰۰ نیست، گفت: من فکر می‌کنم که در باره هر موضوعی باید در زمان خودش صحبت شود. امروز مسائل مهمتری در منطقه و کشور ما جریان دارد که من وقتم را به آن‌ها اختصاص داده ام. مسائل ملت ایران و عموم مسائل منطقه برای بنده اولویت دارد و تمرکز بنده نیز بر این گونه مسائل است و البته هر وقت لازم شد در باره انتخابات هم نظر خودم را مطرح خواهم کرد. احمدی نژاد درباره ردصلاحیت شدنش از سوی شورای نگهبان تاکید کرده است: در باره این موضوع هم باید در وقت خودش صحبت کرد و در سئوال اول پاسخ آن را دادم.

رئیس جمهور سابق کشورمان در پاسخ به این سوال که «به فرض اینکه شما کاندیدا شدید و در انتخابات به پیروزی رسیدید، در آن صورت ما در سیاست خارجی ایران چه تغییری را شاهد خواهیم بود؟» گفت: فارغ از انتخابات، بنده همیشه دیدگاهم را در باره سیاست خارجی و تحولات بین المللی اعلام کرده ام و معتقدم که تحت هر شرایطی باید آن اصول را پیگیری کنیم، زیرا در سایه آن بسیاری از مسائل و مشکلات منطقه‌ای و جهانی حل و فصل خواهد شد. بر این باورم که بین همه کشور‌ها و ملت‌ها اصل بر رابطه بر اساس عدالت و احترام و دوستی است. عدالت، دوستی، احترام، رفاه و امنیت باید برای همه وجود داشته باشد.

وی گفت: جهان در حال تغییرات صریحی است. دوره جناح بازی‌های سیاسی به پایان رسیده است. اینکه چندتا گروه تشکیل شوند و برای قدرت با یکدیگر رقابت کنند و ملت‌ها سوخت موتور این جناح‌های قدرت باشند. اینکه یک عده قلیلی در دنیا تصمیم بگیرند و برای ملت‌ها تصمیم بگیرند.

این دوره و دوره سلطه گری و داروینیسم سیاسی به پایان رسیده و فصل اعمال اراده ملت‌ها آغاز شده است. برای اینکه ما بتوانیم دنیای بهتری سرشار از امنیت و رفاه بسازیم و از آزادی و عدالت و احترام برخوردار باشیم، همه ملت‌ها و انسان‌ها باید در این تلاش مشترک، مشارکت داشته باشند. هیچ فرد یا گروهی نباید خودش را برتر از دیگران بداند. من معتقدم که مسابقه ویرانگر تسلیحاتی باید کنار گذاشته شود و از بین برود و ادبیات تهدید و سلطه گری پایان یابد. دوستی و محبت و احترام باید جایگزین دشمنی و خودخواهی و برتری جویی شود.

وی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود که اگر شما رد صلاحیت شوید، قصد دارید اسراری را افشا کنید، آیا چنین چیزی درست است؟، گفت:در خصوص انتخابات ان شاالله در وقتش صحبت خواهم کرد

منبع: خبرآنلاین

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها